۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۷۴۹۶۱
در پی اعلام عدم ارسال تجهیزات نظامی ؛

دست رد هند بر سینه افغانستان

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه هند می گوید افغانستان در شرایطی نیست که هند بتواند این تجهیزات را در اختیارش بگذارد.
هند افغانستان آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: هند درخواست دولت افغانستان مبنی بر تامین تجهیزات جنگی را رد کرد. وزارت خارجه هند می گوید: افغانستان در شرایطی نیست که هند بتواند این تجهیزات را در اختیارش بگذارد.


بی بی سی به نقل از سلمان خورشید وزیر خارجه هند گفت: کشورهای دیگری هستند که در این زمینه به افغانستان کمک کنند. در چنین شرایط حساسی، دولتش نمی خواهد بخشی از مشکل باشد.


قابل ذکر است که چندی پیش آقای کرزای به هند سفر کرده و از این کشور درخواست کمک و تقویت ارتش افغانستان با تجهیزات نظامی سنگین را کرده بود.

این شبکه در ادامه افزود: دولت هند گفته است که هندوستان در دهه گذشته در بخش های آموزشی و اقتصادی از جمله تهیه هلی کوپتر به افغانستان کمک کرده و به کمک هایش ادامه خواهد داد. دولت افغانستان بهتر است برای تامین این نوع نیازمندی ها، منابع دیگری را در نظر بگیرد. دولت افغانستان کسانی را دارد که به دولت این کشور متعهد هستند.


بی بی سی فارسی گفت: این تصمیم دولت هند تحت تاثیر فشار پاکستان صورت گرفته است. در سال های گذشته نفوذ دولت پاکستان بر افغانستان بیشتر شده و هند می ترسد که با تجهیز نظامی دولت افغانستان، رابطه اش را با دولت پاکستان تیره تر کند.


این شبکه در انتها گفت: عده ای نیز بر این عقیده اند؛ هند تحت تاثیر آمریکا قرار گرفته است. آمریکا یکی از هم پیمانان استراتژیک دولت هند می باشد و هنوز به ارتش افغانستان اعتماد چندانی ندارد. آمریکا نمی خواهد ارتش افغانستان را با جنگ افزارهای سنگین مجهز کند./1421/9161/خ

 

ارسال نظرات