۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۷۵۰۲۹
حجت الاسلام مصائبی:

دومین مرکز تخصصی آموزش قرآن در آذربایجان غربی افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از افتتاح دومین مرکز تخصصی قرآن کریم استان در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ قرآنی استان گفت: در راستای تحقق رهنمودهای رهبری در خصوص توسعه و ترویج آموزش‌های کلام وحی در رشته حفظ، مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم از سال گذشته در شهرستان خوی راه اندازی شده است.

 

وی گفت: با راه اندازی این مرکز زمینه فعالیت دو هزار قرآن آموز فراهم شده است.

 

حجت الاسلام مصائبی از ایجاد دومین مرکز تخصصی آموزش قرآن کریم در ارومیه خبر داد و گفت: این مرکز تخصصی نیز با ظرفیت دو هزار نفر به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت:  این اداره کل به عنوان یکی از متولیان اصلی فعالیت های قرآنی در راستای ثبت نام از ده هزار حافظ قرآنی اقدام کرده که از این تعداد دو هزار نفر در آزمون حفظ سه جزء از قرآن شرکت کرده اند.


حجت الاسلام مصائبی سهمیه امسال اداره کل در زمینه تربیت حافظ قرآن کریم را دوازده هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون یک هزار نفر اقدام به ثبت نام و آغاز فعالیت های قرآنی خود کرده اند.

وی گفت: در سال جاری 400 مربی در دو بخش برادران و خواهران در زمینه آموزش های حفظ قرآن کریم شرکت کرده اند.


حجت الاسلام مصائبی خرید قرآن و رحل، اجرای مراسم جمع خوانی قرآن، دعوت از قاریان برجسته مصری در ایام ماه رمضان و اعزام قاریان بین المللی استان به مراسم کشوری را دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد.

 

سرهنگ پاسدار قربانعلی محمدنژاد، مسؤول دارالقرآن سپاه شهداء آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان این که هم اکنون 700 هیات قرآنی در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 200 هیات به طور کامل تجهیز شده و بقیه نیازمند امکانات سخت افزاری مناسب و در خور شان محافل قرآنی هستند.


وی اظهار کرد: در این پایگاه ها و هیات های قرآنی آموزش های لازم با اجرای طرح صالحین انجام می شود که سهمیه سال 91 در راستای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم 12 هزار نفر بوده است.


محمدنژاد گفت: امسال در نظر داریم با راه اندازی و آغاز فعالیت دارالقرآن بسیج و ایجاد فضایی مناسب، طرح آموزش حفظ قرآن کریم را به طور جدی آغاز کنیم که هم اکنون سه هزار نفر در حال آموزش قرائت و حفظ قرآن کریم هستند.


مسؤول دارالقرآن سپاه شهداء آذربایجان غربی افزود: در طی دو سال گذشته موفق شدیم در رشته های حفظ و قرآئت مقام های نخست کشوری را توسط حامد ولی زاده از ارومیه، نعمت قره خانی از ماکو و علی اصغری از چایپاره برای استان کسب کنیم.


وی خواستار حمایت مسؤولان در زمینه تجهیز سخت افزاری محافل قرآنی و تامین هزینه های به کارگیری مربی و مدرس قرآنی شد./936
/پ202/ب

ارسال نظرات