۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۷۵۰۷۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

فرهنگ‌سازی بهترین راه کاهش تصادفات رانندگی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که عده‌ای در جامعه رانندگی را تنها هدایت وسیله نقلیه می‌دانند، این تفکر را باطل دانست و گفت: در کنار کلاس‌های تعلیم رانندگی باید کلاس تربیت رانندگی نیز راه‌اندازی شود تا افراد رانندگی را تنها توان هدایت وسیله نقلیه ندانند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار اسکندر مؤمنی، رییس پلیس راهور کشور کاهش تصادفات را نوید بخش دانست و گفت: انسان اگر به دنبال علت موضوعات باشد مسلما نسبت به آینده آگاهی بیشتری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ائمه(ع) می‌فرمایند«از گذشته برای آینده عبرت بگیرید»، گذشته وسیله عبرت برای آینده است، وقتی انسان علت کاهش تصادفات را بداند برای آینده می‌تواند برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌‌که دنیا هیچ وقت بدون حادثه نیست، اظهار داشت: عامل بسیاری از حوادث خود افراد هستند که ممکن است به سبب عدم اطلاع رسانی صحیح، کوتاهی در اجرای برنامه‌ها و یا عدم دقت در رانندگان باشد.

وی افزود: فرهنگ سازی بهترین راه برای کاهش تصادفات است، هر راننده‌ای که می‌خواهد گواهینامه بگیرد باید توجیه شود، تعالیم رانندگی را به خوبی آموخته باشد و بدانند رانندگی تنها به هدایت وسیله نقلیه نیست، بلکه رانندگی به رعایت مقررات و قوانین است.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که عده‌ای در جامعه رانندگی را تنها هدایت وسیله نقلیه می‌دانند، این تفکر را باطل دانست و گفت: کسانی که رانندگی را تنها هدایت وسیله نقلیه می‌دانند به عاقبت آن توجه ندارند.

وی تصریح کرد: در کنار کلاس تعلیم رانندگی باید کلاس تربیتی رانندگی نیز وجود داشته باشد تا رانندگان توان هدایت وسیله نقلیه را شرط رانندگی ندانند، بلکه با رعایت قوانین برای خود و دیگران حادثه‌ نیافرینند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم رسیدگی به موقع مأموران راهنمایی و رانندگی به محل حادثه را در کاهش تلفات رانندگی بسیار مؤثر خواند و خاطرنشان کرد: ایمان و اعتقاد سبب می‌شود هر فردی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، اگر انسان بداند کار و حرکت او پاداش و عقاب دارد در انجام مسؤولیت خود کوتاهی نمی‌کند.

وی اظهار داشت: البته افراد باید به نظر علما درباره رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که باید از رانندگان بدون تخلف تقدیر کرد، گفت: تقدیر از رانندگان بدون تخلف نشانگر این است که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: گاهی یک عمل ما سرنوشت دیگران را تغییر می‌دهد، ممکن است فردی به سبب تخلفات رانندگی سالم بماند ولی اگر برای دیگران اتفاقی بیافتد باید جواب‌گو باشد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان تأکید کرد: طلاب در منابر مسأله عدم تخلف از مقرارت و قوانین را بیان کنند، چرا که تذکر اثر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات