۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۷۵۲۱۸
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

آیین غبارروبی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان، مراسم غبار روبی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان آذربایجان غربی با حضور جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.
آیین غبارروبی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همه ساله همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان آیین غبار روبی آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرها و روستاهای آذربایجان غربی جهت آماده سازی این اماکن متبرکه برای حضور مردم مومن و روزه دار برگزار می شود.

 

آیین غبارروبی آستان مقدس امامزاده غریب حسن ارومیه با حضور جمعی از مسؤولان اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی صبح امروز انجام شد.

 

حجت الاسلام سیف اله رستملو، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از نگاه ائمه اطهار و معصومین(ع) مساجد و امامزادگان مهمان سرای خداست.

 

وی با بیان این که خداوند بندگانش را به خانه خود دعوت می کند، افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه مردمی ترین پایگاه بندگان صالح خداوند است بنابراین سزاوار است که از نظر نظافت و تکریم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام رستملو اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه میارک رمضان قرار داریم ضرورت دارد تا امامزادگان را برای حضور زائران آماده کنیم تا از این فضاهای معنوی استفاده هر چه بیشتر را داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه نظافت و پاکیزگی از ایمان است و در دین مبین اسلام به آن توجه و تاکید فراوان شده است، ادامه داد: مراسم غبارروبی اماکن مقدس و بقاع متبرکه چهار بار در سال در مناسبت های مختلف انجام می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه با استناد به فرموده پیامبر اکرم (ص) در خطبه شعبانیه در رابطه با برکات و فضایل ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه رحمت و مغفرت، ماه ضیافت الهی است، ماهی که در آن تمام لحظات مسلمانان حتی نفس هایشان نیز عبادت شمرده می شود، پس لازم است تا در این ماه که درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است خود را برای دوری از گناهان و تقرب هرچه بیشتر به سوی خداوند آماده و محیا کنیم.

 

گفتنی است، امامزاده غریب حسن از نوادگان امام زین العابدین (ع)، در 6 کیلومتری ارومیه بوده و همه ساله در ایام مختلف سال پذیرای زائران بیشماری از سراسر کشور و نیز مسلمانان خارج از کشور از جمله کشور ترکیه، عراق و آذربایجان است./936/پ203/ب

ارسال نظرات