۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۷۵۴۴۹

توزیع خرما و شیرینی از سوی مسلمان روسیه در آستانه ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ مسلمان شهر ساراتوف روسیه در آستانه ماه رمضان با راه‎اندازی کمپینی به توزیع خرما و شیرینی در میان غیرمسلمانان این شهر پرداختند.
زنان مسلمان در شهر ساراتوف روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam.ru"، مسلمان شهر ساراتوف روسیه و اعضای سازمان اسلامی "رودنیک" در خیابان اصلی شهر گردهم آمده و به توزیع خرما و شیرینی در میان شهروندان پرداختند.

 

اعضای شورای مسجد شهر ساراتوف نیز در این کمپین که "ماه رمضان شیرین" نام داشت شرکت کردند. مسلمان با توزیع خرما و شیرینی در میان غیرمسلمانان شهر، آنان را با ماه رمضان نیز آشنا کردند.

 

بسیاری از شهروندان غیرمسلمان شهر ساراتوف که برای نخستین بار با عقاید و فرهنگ اسلامی آشنا می شدند از این اقدام مسلمانان ساراتوف اظهار تشکر کردند.

 

مسلمانان پس از خیابان اصلی شهر به پارک "لیپکی" شهر ساراتوف رفته و در آنجا به توزیع شیرینی در میان کودکان پرداختند.

 

اسلام دومین دین بزرگ در جمهوری روسیه محسوب شده و پیشینه ورود آن به روسیه به قرن هشت قمری باز می‌گردد که نتیجه آن جمعیت حدود 15 تا 20 میلیونی مسلمانان در روسیه فعلی است.

 

بیشتر مسلمانان روسیه در مناطقی بین دریای سیاه و دریای خزر زندگی می‌کنند که اورال، اطراف رود ولگا در سیبری و قفقاز شمالی و پرجمعیت‌ترین گروه آنها تاتارها هستند.

 

9 جمهوری مسلمان‌نشین بخشی از فدراسیون روسیه را تشکیل می‌دهند و اسلام به عنوان دومین دین روسیه عمیقاً در تاریخ این کشور ریشه دارد./990/ب902/د


ارسال نظرات