۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۷۵۸۶۳

دادگاه عالی روسیه قانون منع حجاب در یکی از مناطق این کشور را لغو کرد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه عالی روسیه قانون منع حجاب در دبیرستان‎های یکی از مناطق این کشور را که چندی پیش از سوی دادگاهی صادر شده بود، ملغی کرد.
مسلمانان روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه مسکو تایمز، دادگاه عالی روسیه قانون منع حجاب در دبیرستان‎های منطقه استاوروپول را که چندی پیش از سوی دادگاهی در این کشور صادر شده بود، ملغی کرد.


دادگاه عالی روسیه با درخواست تجدیدنظر در حکم منع حجاب که از سوی مراد موسایف، وکیل جمعیت مسلمانان منطقه جنوبی استاوروپول ارائه شده بود، موافقت کرد.


مراد موسایف در شکوائیه خود به دادگاه عالی روسیه استدلال کرده بود که منع حجاب در مدارس منطقه حق مسلمانان را که بر اساس قانون اساسی می توانند پوشش مذهبی خود را حفظ کنند نقض می کند.


دادگاه محلی استاوروپول مدعی شده بود که آموزش و پرورش در روسیه سکولار است و محدودیت های وضع شده در مورد ظاهر دانش آموزان به مدارس کمک می کند که به طور "طبیعی" به فعالیت های خود ادامه دهند.


این دادگاه محلی در ماه فوریه میلادی حاضر نشده بود به درخواست مسلمانان منطقه در رای خود تجدیدنظر کند.


مراد موسایف، وکیل مسلمانان منطقه در 22 ماه آوریل میلادی بار دیگر از دادگاه محلی درخواست تجدیدنظر کرد که این بار درخواست وی به دادگاه عالی ارجاع داده شده و در نهایت حکم به نفع مسلمانان منطقه صادر شد./990/ب904/د

ارسال نظرات