۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۷۶۲۳۴
امام جمعه آمل:

آیت الله میرزاهاشم آملی در علم و اخلاق شهره عام و خاص بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تأکید براین که آیت الله آملی(ره) عمری را به درس و بحث اختصاص داد، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاقی شهره عام و خاص بود.
آيت الله ميرزا هاشم آملي

حجت الاسلام محمد علی رحمانی، امام جمعه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامیداشت بیست و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله میرزا هاشم آملی، گفت: آیت الله آملی مرجعی اصولی و فقیهی نامدار بود و این ویژگی‌ها سبب شده است که همیشه از ایشان به نیکی یاد شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید براین که آیت الله آملی(ره) عمری را به درس و بحث اختصاص داد، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاقی شهره عام و خاص بود.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که آیت الله آملی(ره) فردی باتقوا و مردم دار بود، گفت: تربیت مؤثر این مرجع گرانقدر سبب شده است که فرزندان ایشان به شکل شایسته در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

وی پیرامون دستیابی به علم و دانش گفت: علم، نوری است که خداوند متعال بر دل انسان ها می گذارد و دیگر مسائل اسباب و علل آن است و اصل قضیه این است که نورانیت علم از الله تعالی سرچشمه می گیرد.

 

وی ادامه داد: آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) بی شک یکی از شخصیت های برجسته عصر و برکات زمان معاصر بود، که در سایه تلاش های مستمر و پیگیر خویش توانست قلل برافراشته علم و اجتهاد را فتح نماید و بر کرسی پر ارزش تعلیم و تدریس نشیند و دهها تن از بزرگان حوزه های علمیه را در دامان خویش پرورش دهد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که آیت الله آملی(ره) فردی باتقوا و مردم دار بود، گفت: تربیت مؤثر این مرجع گرانقدر سبب شده است که فرزندان ایشان به شکل شایسته در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

وی بسط و گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ تقلید هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که در پرتو اخلاق کریمه می توان به مراتب والا و ارزنده دست پیدا کرد که موجب عاقبت به خیری ما انسان ها می شود، گفت: ‌باید نسل جوان جامعه عالمان نستوه و بزرگی چون آیت الله میرزا هاشم آملی را بشناسند و در راستای الگوپذیری از آنان بکوشند.

 

وی با اشاره به این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است، یادآور شد: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این امر ثمرات فراوانی را برای ترویج فرهنگ جامعه براساس تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام آملی با اشاره به این که تبیین بعد اخلاقی و علمی شخصیت آیت الله آملی یک ضرورت و اصل اساسی است، خاطرنشان کرد: نباید مفاخر و رجال بزرگ ما به دلیل اطلاع رسانی نا مناسب نا آشنا بمانند و باید در برگزاری چنین همایش های ارزنده ای همت و اقدامی خاص صورت گیرد تا همگان این بزرگواران را بشناسند.

 

استاد حوزه علمیه آمل، تکریم از عالمان دین را امری مهم و ارزنده دانست و گفت: دیار مازندران از دیرباز مأوای پرورش علما بوده است که آثار و افکار آنان همچون چراغی روشن بر تارک فرهنگ این سرزمین پاک می درخشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: تأمل در ابعاد شخصیتی بزرگان و عالمان دین و بازخوانی آثار و بررسی احوال نیکوی آنان در جهان امروز برای آشنایی نسل نو وظیفه ای سنگین بر دوش متعهدان و نهادهای فرهنگی است./950/ت302/ب

ارسال نظرات