۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۷۶۳۱۹
نماینده پارلمان لبنان:

حزب الله جزئی اساسی از ساختار لبنان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از نمایندگان پارلمان لبنان با انتقاد از دخالت برخی کشورهای عربی در روند سیاسی این کشور، عدم تشکیل دولت جدید لبنان را ناشی از این دخالت‌ها دانست.
سيد نواف موسوي، نماينده پارلمان لبنان
 
به گزارش خبرگزای رسا، نواف الموسوی، نماینده پارلمان لبنان امروز در مراسم چهلمین روز شهادت یکی از نیروهای مقاومت اسلامی، با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سی و سه روزه علیه رژیم صهیونیستی، گفت: در آن جنگ علاوه بر کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی همراهی برخی کشورهای ارتجاعی عربی را نیز به دنبال خود می‌دید.
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی و غرب امروز نیز سوریه را هدف قرار داده‌اند تا بدینوسیله بتوانند به محور مقاومت ضربه وارد کنند.
 
این نماینده پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه تبعات بحران سوریه به لبنان رسیده است، تصریح کرد: درصورتی که ملت و دولت لبنان بتوانند از این جنگ نیابتی پیروز خارج شوند کمک شایانی به اتحاد و امنیت لبنان خواهند کرد.
 
الموسوی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی کشورهای عربی در قبال لبنان گفت: متاسفانه برخی کشورهای عربی خود را قیم لبنان می‌دانند و فشار سیاسی وسیعی را علیه سازمان های دولتی به کار می‌گیرند تا اهداف خود را در این کشور عملیاتی کنند.
 
وی تاکید کرد که هیچ گروه یا کشوری نمی‌تواند حزب الله را از ورود به جریان حکومت منع کند چرا که حزب الله جزئی اساسی از ساختار سیاسی لبنان است.
 
الموسوی ادامه داد: عدم تشکیل حکومت لبنان ناشی از دخالت‌ برخی کشورهای عربی است که با هدف ایجاد خلل در روند سیاسی لبنان صورت می‌پذیرد./983/ب902/د
ارسال نظرات