۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۷۶۷۶۰
استاد خارج حوزه علمیه قم:

نباید با عینک بدبینی به عملکرد دولت نگاه کرد/ احمدی نژاد از ظرفیت حوزه استفاده نکرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم نقد منصفانه عملکرد دولت های نهم و دهم، سفرهای استانی، توسعه مراکز فرهنگی و احیای شعارهای انقلاب را از نقاط قوت و فاصله گرفتن از ولایت و مراجع و حوزه های علمیه را مهم ترین نقاط منفی دولت احمدی نژاد ذکر کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر این که باید در نقد عمکلرد افراد به ویژه مسؤولان اجرایی نظام از سر انصاف وارد شد، خاطرنشان کرد: نباید در این مساله با عینک بدبینی، یک سو نگری و مغرضانه مطالب و عملکردها را تحلیل کرد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در تحلیل خود از عملکرد دولت احمدی نژاد، ابرازداشت:‌‌ این دولت نیز همچون دولت های قبل دارای نقاط قوت و ضعفی بود و در نقد منصفانه باید از هر دو زاویه به عمکرد این دولت نگاه شود.
سفرهای استانی جلوه بارز تلاش خستگی ناپذیر دولت احمدی نژاد است
وی از جمله نقاط مثبت و بارز دولت آقای احمدی نژاد را احیای شعارهای اصیل انقلاب و آرمان های امام و شهدا در فضای داخلی و بین المللی دانست و گفت: شعارهای انقلاب و اهداف بزرگ حضرت امام راحل شعارهایی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد، هرچند این شعارها استکبار و صهیونیسم را عصبانی می کند و آنها را به موضع گیری تند علیه ما وامی دارد.
این استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: از دیگر نقاط مثبت دولت آقای احمدی نژاد تلاش شبانه روزی و فعالیت های مستمر در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و صحنه های داخلی و بین المللی بوده است که جلوه بارز آن را در سفرهای متعدد استانی مشاهده می کنیم.
وی اضافه کرد: انجام کار سنگین و بزرگ سفرهای استانی به نقاط مختلف کشور، شهرستان های کوچک و حتی روستاهای دور افتاده نیاز به تلاش گسترده شبانه روی داشت که دولت آقای احمدی نژاد و همکاران ایشان به خوبی از عهده آن برآمد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی توسعه مراکز علمی و دانشگاهی، ارتقای سطح علمی کشور در مقاطع مختلف را از دیگر فعالیت های ارزنده در دولت آقای احمدی نژاد دانست و گفت: همچنین در این دولت سرمایه گذاری خوبی در زمینه های اجتماعی از جمله برخی رشته های ورزشی صورت گرفت که بعضا به نتایج خوبی دست یافته ایم و جایگاه ورزش ایران را در سطح جهانی ارتقا داد.
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود به نقاط ضعف دولت احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: شاید بزرگ ترین مشکل از نظر بنده مشکل فرهنگی و تضعیف باورهای دینی در بین مردم بود. 
علت طرد احمدی نژاد از سوی مراجع
وی ابراز داشت: رییس جمهور محترم با توجه به نظر خاص و دید ویژه ای که نسبت به حوزه ها و روحانیت داشتند نتوانستند از ظرفیت موجود در حوزه های مقدسه علمیه در راستای ارتقای بنیان های فرهنگی، دینی و اجتماعی استفاده کنند. 
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: با توجه به این که آقای احمدی نژاد در این زمینه متکی به رای خود بودند به تدریج از سوی علما طرد شده و بزرگان حوزه به ویژه مراجع تقلید رییس جمهور را از خودشان طرد کردند و حاضر به همکاری با ایشان با توجه به افکار خاصی که داشتند نبودند. 
وی با انتقاد از نگاه دولت به مسائل فرهنگی، یادآورشد: با فرافکنی خاصی که دولت در مسائل فرهنگی انجام داد سبب شد با وجود ارگان های متعدد در این زمینه کار چشمگیری انجام نگیرد.
وی بها نداددن به تخصص ها،‌ عدم تمکین در مقابل برخی مواد قانون اساسی و فاصله گرفتن از ولایت فقیه را از دیگر نقاط ضعف دولت احمدی نژاد دانست و گفت: این مسائل دست به دست هم داد و دولت جایگاه خود را در بین مردم هم از دست داد. 
حجت الاسلام والسملمین واعظ موسوی نحوه برخورد رییس جمهور با برخی از وزرا و اعضای کابینه را مورد سؤال دانست و گفت: در مساله انتخاب رییس دفتر و برخوردی که با وزیر اطلاعات و وزیر خارجه صورت گرفت بوی استبداد و عدم توجه به نظر رهبری استشمام می شد.
دولت روحانی به نقاط مثبت احمدی نژاد توجه و از نقاط منفی دوری کند
وی بیان داشت: این ها نقاط ضعفی است که از یک رییس جمهور مکتبی که ادعای ولایت مداری دارد پذیرفته نیست.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم دولت جدید را به توجه به نقاط قوت دولت احمدی نژاد و دوری از معایب و نقاط ضعف آن توصیه کرد و گفت:  باید رؤسای جمهور بعدی از جمله آقای روحانی به این نکته توجه کنند که این کمبودها در شخصیت ایشان و یا همکاران ایشان در دولت نمود پیدا نکند تا بتوانند کشتی انقلاب را در این موقعیت حساس با تلاش های خود و تحت رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب با سهولت و اطمینان به ساحل نجات رهنمون کنند. /924/
ارسال نظرات