۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۷۶۹۰۷

شادی همجنس گرایان در کشور ملکه انگلیس

خبرگزاری رسا ـ قانون ازدواج همجنس‌گرایان در حال حاضر در اسکاتلند و ایرلند شمالی اعتبار ندارد و این دو کشور تابع انگلیس، از قوانین خود پیروی می‌کنند.
همجنس بازان انگليس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله گزارش داد: مجلس عوام انگلیس لایحه ازدواج همجنس گرایان را با اکثریت آرا تصویب کرد. زوج های همجنس گرا در انگلیس و ولز می‌توانند از سال 2014 به بعد به طور قانونی و رسمی با یکدیگر ازدواج کنند. لایحه یادشده قرار است در هفته جاری به صورت رسمی به امضای ملکه انگلیس برسد.
مجلس اعلای انگلیس پیش از این خواستار اعمال تغییراتی کوچک در این لایحه شده بود که روز سه‌شنبه با موافقت مجلس عوام روبرو شد. بر اساس این لایحه، در صورت کسب موافقت نهادهای مذهبی، مانند کلیساها، ازدواج همجنس‌گرایان از این پس در این نهادها نیز می‌تواند صورت پذیرد. کلیسای کاتولیک و انگلیکن قانون جدید را رد کرده‌اند.
لایحه ازدواج همجنس‌گرایان از حمایت دموکرات ـ لیبرال‌ها که شریک دیوید کامرون، نخست‌وزیر در دولت ائتلافی انگلیس هستند، برخوردار است. اکثریت محافظه‌کاران با این لایحه مخالفت‌ کرده‌اند، اما دیوید کامرون حامی لایحه است.
وزیر فرهنگ انگلیس که خود از محافظه‌کاران است در جلسه ‌دوساعته‌ پارلمان اعضای حزب خود را به آرامش فراخواند و گفت که با این لایحه ازدواج سنتی به خطر نخواهد افتاد.
قانون ازدواج همجنس‌گرایان در حال حاضر در اسکاتلند و ایرلند شمالی اعتبار ندارد و این دو کشور تابع انگلیس، از قوانین خود پیروی می‌کنند./1421/9161/خ

ارسال نظرات