۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۷۸۱۷۳
امام جمعه کرمان:

قراردادن حزب الله در لیست گروه‏های تروریستی نشانگر ضعف دولت‏های غربی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: نماز جمعه مظهر وحدت مسلمانان است و دشمن از هر راهی وارد می‏شود تا جلوی این وحدت را بگیرد.
حجت الاسلام سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان، در خطبه‏های نماز جمعه کرمان، که در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، گفت: نماز جمعه از منظر دین اهمیت بسیاری دارد و بر آن تأکید فراوانی شده است.

وی با اشاره به روایت «من کان یؤمن بالله و الیوم الاخر فعلیه بالجمعه» گفت: ما باید نماز جمعه و راهپیمایی روز قدس را به عنوان یک استراتژی در مقابل یاوه گویی‏های دشمنان به کار ببریم تا با حضور پر شور در نماز جمعه جای هیچ حرفی باقی نگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بیان این که حضور در نماز جمعه ویژه ماه رمضان نیست، گفت: ما به این اجتماعات نیاز داریم و یکی از ابعاد سیاسی اسلام شرکت کردن در نماز جمعه است.

وی با اشاره به روز قدس اظهار داشت: هر روز که می‏گذرد دشمنان اسلام فتنه جدیدی بر ضد مسلمانان به راه می‏اندازند و ما باید با حضوری پر شور در راهپیمایی روز قدس جواب دندان شکنی به آن‏ها بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز داشت: اتحادیه اروپا در مقابل رژیم صهیونیستی که ساله است فلسطین را اشغال کرده و دست به جنایات هولناکی می‏زند سکوت کرده، و امروز می‏بینیم که برای حمایت بیشتر از اسرائیل غاصب، حزب الله لبنان که از پر افتخارترین گروه‏های مبارز عرب است را به عنوان تشکیلاتی تروریستی معرفی می‏کند.

وی با بیان این که حزب الله لبنان تنها گروه عرب است که در مقابل رژیم صهیونیستی به پیروزی‏های قابل توجهی رسیده است، گفت: قرار دادن حزب الله در لیست گروه‏های تروریستی از سوی غرب نشان ضعف آن‏ها است.

امام جمعه کرمان گفت: مسائل مربوط به انرژی هسته‏ای بهانه‏ای است برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی و یکی از مهم‏ترین راه‏های پیشرفت ما رسیدن به دانش هسته‏ای است.

وی با بیان این که دشمن ما می‏خواهد اگر قرار است جمهوری اسلامی باشد پیشرفت نکند، خاطرنشان کرد: به رغم همه فتنه‏ها ما از بسیاری از کشورها جلو هستیم و آینده درخشانی در انتظار کشور ما است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری همچنین تصریح کرد: دشمن می‏خواهد از هر راهی مردم را نسبت به جمهوری اسلامی نا امید کند اما به یاری خداوند و ایمان مردم ما آن‏ها موفق نخواهند شد.

وی با تأکید بر این که اسلام راه فراگیری دانش را باز گذاشته است، گفت: علم آموزی مورد سفارش دین محدود به علم دین نیست و در سایر حوزه‏های علم هم مورد نظر است، هر چند فراگیری دین به صورت کلی برای همه لازم است.

خطیب جمعه کرمان تأکید کرد: ما باید از شب‏های قدر حداکثر استفاده را ببریم و امیدواریم در این شب‏ها بر معرفت امت اسلامی افزوده شود.

وی با بیان این که فضائل امام علی(ع) بسیار است، گفت: در رأس برتری‏های امیرمومنان زهد، عدالت خواهی و دانش او از همه آشکارتر بود./9702/پ201/س

ارسال نظرات