۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۷۸۵۶۲
امام جمعه شبستر:

بهترین دعای شب قدر تعجیل در فرج امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده تأکید کرد: بهترین دعای مؤمنان در شب قدر تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان(عج) است.
مراسم شب قدر

حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فضائل معنوی شب‌های قدر پرداخت و اظهار داشت: آداب دعا و استغاثه بایستی مورد توجه مؤمنان ضیوف الرحمان در شب‌های قدر باشد، ادعیه وارده در این شب های عزیز نباید مورد فراموشی قرار گیرد.


وی با بیان این‌که تمامی ساعات و لحظه های ماه مبارک رمضان از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است اما شب های قدر به عنوان قلب ماه ضیافت الهی شناخته می شوند، خاطرنشان کرد: بنا بر احادیث و روایات معتبر وارده از سوی ائمه اطهار سرنوشت یک ساله انسان در شب های قدر رقم می خورد.


امام جمعه شبستر ادامه داد: امام باقر (ع) در معنا و تفسیر آیه «انا انزلناه فی لیلة مبارکة » فرموده اند که شب قدر، شبی است که همه ساله در ماه رمضان و در دهه آخر آن، تجدید می شود. شبی که قرآن جز در آن شب نازل نشده و آن شبی است که خدای تعالی درباره اش فرموده است: «فیها یفرق کل امر حکیم ».


وی با بیان این‌که بهترین دعای مؤمنان در شب قدر تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان(عج) است، تصریح کرد: عاقبت به خیری، سعادت دنیا و آخرت، جلب رضایت الهی، تعالی و تقرب به درگاه ربوبی همه در سایه فرج حضرت حجت(عج) میسر می شود، بنابراین دعا برای فرج دعا برای سعادت خود و جامعه اسلامی است.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که لیله القدر، شب دستیابی به تمامی آرزوهای معنوی و فرصتی برای استغفار و آمرزش گناهان است، گفت: اگر اعتقاد داریم که که « لیله القدر خیر من الف شهر » باید در تک تک لحظات معنوی این شب دقت و مجاهدت در تهذیف نفس و کسب مکارم اخلاقی و فضائل نورانی ماه مبارک رمضان داشته باشیم.


معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در شب قدر، همه امورات عالم اندازه‌گیری می‌شود و به تصویب حجت خدا در هر زمان می‌رسد، گفت: این شب دارای اعمال مختلفی است که بهتر است، هر کس به اندازه وسع و توان در انجام آنان مبادرت ورزد.


وی با تأکید بر این‌که خواب در شب قدر مذموم و شب‌زنده‌داری در آن مستحب است، تصریح کرد: رسول خدا(ص) بر دعا و طلب عافیت از خداوند در این شب سفارش داشته اند، چراکه در قرآن مجید از شب قدر به بزرگی یاد شده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» از سوی حق تعالی بر قلب آن حضرت نازل شده است.


حجت الاسلام محمدزاده در پایان با با اشاره به برخی از احادیث و روایات وارده، لیله القدر را شب نزول قرآن و شب فرود آمدن ملائکه بر زمین عنوان کرد و تصریح کرد: شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن، توبه، استغفار، مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه شده است./935/ت302/ب

ارسال نظرات