۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۷۹۱۵۰
یورونیوز:

صدها هزار نفر از مردم تهران به خیابان‎ها آمدند

خبرگزاری رسا ـ سایت خبری شبکه یورونیوز در گزارشی از تظاهرات روز جهانی قدس گفت: صدها هزار نفر از مردم تهران به خیابان‎ها آمده و علیه اسرائیل شعار دادند.
راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سایت شبکه خبری یورونیوز به پوشش تظاهرات روز قدس پرداخت و نوشت: هزاران نفر از مردم فلسطین به مناسبت روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به خیابان‎ها آمدند.در نوار غزه نیز صدها نفر از فلسطینی ها در اعتراض به اشغال سرزمینشان از سوی اسراییل تظاهرات کرده و شعارهای ضد اسراییلی سر دادند.


این شبکه افزود: حزب الله نیز تظاهرات بزرگی را به مناسبت روز قدس در کنار مرزهای این کشور و اراضی فلسطین اشغالی برگزار کرد و سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش نیز مساله فلسطین، قدس و دشمنی با رژیم صهیونیستی را کاملا دینی، ایمانی، انسانی و اخلاقی دانست.

 

یورونیوز تأکید کرد: نصرالله همچنین اظهار داشت که حزب الله امکانات نظامی لازم برای کشتن ده ها هزار اسرائیل در اختیار دارد و اگر لازم باشد برای محافظت از کشور و ملت لبنان از این امکانات استفاده می کند. وی به اسرائیلی ها گفت که اهدافی را در نظر گرفته و با موشک هایی که در اختیار دارد می تواند آنها را مورد حمله قرار دهد.

 

این شبکه ادامه داد: دبیرکل حزب الله خاطر نشان ساخت که ایران هرگونه حمله نظامی اسرائیل را با شدت و کوبندگی پاسخ می دهد.


یورونیوز در بخشی دیگر از گزارش خود درباره راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران نوشت: محمود احمدی نژاد در جمع صدها هزارتن از مردم تهران که علیه رژیم اسرائیل شعار می‎دادند، گفت که رژیم اسرائیل و آمریکا کشورهای خاورمیانه را نادیده گرفته است. کشورهای خاورمیانه و دولت های غربی باید مسأله فلسطین را حل کنند.


این سایت خبری افزود: مقامات کاخ سفید سخنان رییس جمهوری ایران درباره تشبیه اسرائیل به غده سرطانی
را تکان دهنده و نفرت انگیز خواندند. دولت فرانسه نیز اظهارات آقای احمدی نژاد را غیر قابل قبول ارزیابی کرد. اما شایعه حمله احتمالی اسراییل به ایران و پاسخ نظامی تهران و متحدانش به آن، مردم اسراییل را بیش از پیش نگران کرده است.

 

در بخش پایانی گزارش آمده است: در هفته های اخیر فروش ماسک های ضد گاز در اسرائیل چند برابر شده. شهرداری تل آویو هم اعلام کرده پناهگاه‎های جدیدی برای اسکان احتمالی شهروندان پایتخت احداث خواهد کرد./994/ب903/د

ارسال نظرات