۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۷۹۹۸۹

نماز عید فطر در بقاع متبرکه قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه استان قم برگزار می‌شود.
بقاع متبرکه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام علی عزیزی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برنامه‌های اوقاف در عید فطر گفت: هر ساله در برخی از امامزادگان شاخص استان قم، نماز عید فطر به امامت علمای شاخص استان برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر امامزادگان استان در امامزادگان بعضی بخش‌های استان نیز نماز عید فطر اقامه خاهد شد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در پنج امامزاده شهر قم که شامل امامزاده جعفر شهید، امامزاده سید معصوم، امامزاده علی بن جعفر، امامزاده شاه ابراهیم و امامزاده شاه سیدعلی نماز عید فطر با حضور روحانیان شاخص استان اقامه می‌شود.
حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: در بخش‌های استان قم نیز نماز عید فطر در امامزاده زینب خاتون بخش کهک و امامزاده ابراهیم روستای سیرو همزمان با اقامه نماز در دیگر امامزادگان استان اقامه خواهد شد.
وی بیان کرد: برنامه‌های خاص روز عید نیز به همراه اقامه نماز انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به جمع‌آوری زکات فطریه خانواده‌های حاضر در مراسم اشاره کرد که همچون هرساله از سوی سازمان‌های مختلفی چون کمیته امداد و بهزیستی استان جمع آوری می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که قرائت خطبه و قرائت دسته جمعی دعا و نماز عید از دیگر برنامه‌های روز عید است که در این امامزاده‌ها برگزار می‌شود ابراز داشت: در پایان این مراسم با توزیع صبحانه‌ای مختصر از نمازگزاران پذیرایی می‌شود./907/د102/ی
ارسال نظرات