۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۸۰۰۴۷
امام جمعه موقت ساری:

عید سعید فطر فرصتی برای تقویت وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری عید سعید فطر را فرصتی برای تقویت وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: اجتماع امت اسلامی در این عید مهم سبب هراس دشمنان می شود.
امام جمعه موقت ساري

حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر با اشاره به این که مردم سی روز میهمان سفرهای الهی بودند، گفت: عید فطر فرصت شکرگذاری از سی روز میهمانی در سفره الهی است.

 

وی با بیان این که مؤمنان در ماه مبارک رمضان با بهره گیری از معنویت این ماه در جهت خودسازی و بندگی حرکت کردند، ادامه داد: بهره گیری از معنویت ماه رمضان خود بزرگترین توفیقی است که نصیب مؤمنان شده است.

 

امام جمعه موقت ساری افزود: مسلمانان بعد از یک ماه خودسازی، تمرین تقوا و عبادت با حضور در نماز عید فطر پیروزی معنوی خود را جشن می گیرند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که اگر خودسازی و تحول حقیقی در انسان ایجاد شده باشد می توان گفت که بهره حداکثری از معنویت ماه رمضان برده شده است، ادامه داد: عید فطر زمانی برای ماه عید واقعی خواهد بود که معنویت حقیقی حاصل شده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: خودسازى در ماه رمضان، انسان را به مقامى مى‏رساند که ‏پرده‏ هاى جهل، هواپرستى و هرگونه موانع ضد فطرت از سر راه فطرت‏ برداشته مى‏شود و انسان در این هنگام به فط‏رت ناب خود که از ذات ‏وجودش مى‏جوشد، بازمی گردد.

 

امام جمعه موقت ساری درک حقیقت عید فطر را در گرو بهره‌گیری از برکات ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: با اقامه نماز با فضیلت عید فطر بندگی مؤمنان به درگاه خداوند در ماه مبارک رمضان تکمیل می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که خداوند متعال در روز عید فطر پاداش سی روز بندگی را به مؤمنان خود خواهد داد، تصریح کرد: بندگان مؤمن و خداجوی در این روز ارزشمند خوشحال و مسرور از اعمال و رفتار خود هستند.

 

وی عید فطر را یکی از بزرگترین اعیاد الهی دانست و گفت: در این روز با عظمت رحمت و مغفرت الهی شمال نیکوکاران و بندگان مؤمن خدا خواهد شد.

 

امام جمعه موقت ساری عید سعید فطر را فرصتی برای تقویت وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: اجتماع امت اسلامی در این عید مهم موجب هراس دشمنان می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی بر ضرورت تقویت وحدت امت اسلامی تأکید کرد و با بیان این که وحدت رمز پیروزی مسلمانان بر صهیونیسم جهانی است، تصریح کرد: عید سعید فطر تجلی وحدت امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام ناب است./950/ت302/ی

ارسال نظرات