۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۸۰۵۶۰
در گردهمایی مدیران مدارس سفیران هدایت کرمان عنوان شد؛

لزوم توجه بیشتر به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه‌های علمیه استان کرمان با تأکید بر نقش حوزه‌های سفیران هدایت در تأمین مبلغ مورد نیاز در سطح استان گفت:‌ آن‌چه طلاب بلند مدت در طول 10 تا 15 سال می‌خوانند طلاب کوتاه مدت باید در 5 سال بخوانند که این اگر با برنامه ریز مناسب همراه نباشد کیفیت کار را پایین می‌آورد.
حجت الاسلام و المسلمين حسين اللهوردي - مدير حوزه علميه استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان،‌ حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی، مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان، در گردهمایی سالانه مدیران مدیر حوزه های سفیران هدایت استان کرمان، که عصر چهارشنبه در مدیریت حوزه علمیه کرمان برگزار شد، گفت: مدارس سفیران هدایت باید همگام با مدارس بلند مدت در افزایش سطح علمی خود فعالیت کنند.


وی ادامه داد:‌ آموزش سفیران طرحی نو برای ایجاد تحول در سیستم آموزشی حوزه است که نیاز به برنامه ریزی مداوم برای نتیجه گیری بهتر دارد.


مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت:‌ با توجه به این که مدارس بلند مدت خود را متکفل اصلی حوزه می‌دانند در بعضی موارد نسبت به سفیران هدایت نظر منفی دارند که باید با اطلاع رسانی و آموزش‌های صحیح این اشکالات از بین برود.


وی با اشاره به دشواری اعمال تغییرات در سیستم آموزشی حوزه ابراز داشت:‌ با تمام این مشکلات سیستم سفیران هدایت در حال تکمیل و پیشرفت مراحل خود است و آینده خوبی دارد.


حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی اظهار داشت:‌ سفیران هدایت اهدافی متفاوت از مدارس بلند مدت دارند و نباید به مدارس کوتاه مدت نگاهی سطحی و پایین‌تر از دوره‌های بلند مدت داشته باشیم.


وی با بیان این که باید برای مدارس کوتاه مدت برنامه‌های اخلاقی و تربیتی بیشتر شود، گفت‌: نقاط ضعف حوزه‌ها باید با همکاری مدیران و طلاب با برنامه‌ریزی مناسب از بین برود.


استاد حوزه علمیه کرمان گفت: طلاب سفیران هدایت به لحاظ شرایط سنی به سن ازدواج بسیار نزدیک هستند و برای مدیران گریزی از این مسأله نیست و باید به فکر آشنا کردن طلاب با این مباحث هم باشند.


وی با بیان این که نقاط ضعف باید از بین برود خاطرنشان کرد:‌ اگر اشکالی در سیستم فعلی حوزه‌های علمیه است، نباید به میان طلاب آورده شود تا موجب دلزدگی در بین طلاب نشود.


حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی همچنین گفت:‌ طلاب سفیران هدایت چون از دبیرستان وارد حوزه علمیه می‌شوند، اغلب آمادگی لازم برای روحیات طلبگی را ندارند و به همین دلیل باید از نظر اخلاقی کار بسیاری صورت بگیرد.


وی با بیان این که سفیران هدایت هم مراقبت می‌خواهد هم احتیاط گفت:‌ از جمله مراقبت‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد در دوره تثبیتی و تحصیل باید سرمایه‌گذاری بیشتری انجام گیرد.


این استاد حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: باید کار کنیم که طلاب به این نوع تحصیل اعتماد کنند و با استقبال بیشتری رو به رو شود.


وی با اشاره به فرار بعضی از روحانیت از لباس روحانیت گفت: حضور روحانیان در جامعه به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و نباید حضور روحانیان در جامعه کم رنگ شود.


مدیر حوزه‌های علمیه کرمان ابراز داشت: حضور طلاب ملبس در جامعه سبب حمایت بیشتر از حجاب و فرهنگ عفاف است و مانع از هجمه به زنان با حجاب خواهد شد./9702/پ
201/ب

ارسال نظرات