۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۸۰۵۹۷
هشدار مجلس نسبت به عواقب فتنه در مصر:

علما و نخبگان مصر مانع تداوم خونریزی های خانمان‌سوز شوند

خبرگزاری رسا ـ 272نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از اتفاقات اخیر مصر، از نخبگان، علما، روشن‌فکران، صاحب نظران و مؤثران در دین خواستند که با اتخاذ تصمیم حول وفاق و وحدت مدلی به فتنه بزرگ پایان بخشند و مانع تداوم خونریزی های خانمان سوز شوند.
مجلس مجلس


به گزارش خبرگزاری رسا،272 نفر از وکلای ملت با امضای بیانیه‌ای درباره اتفاقات اخیر مصر، اعلام کردند سرزمین مصر با قدمت تاریخی و تمدن کهن، ملتی فهیم و مسلمان را در خود جای داده است.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

سرزمین مصر با قدمت تاریخی و تمدن کهن، ملتی فهیم و مسلمان را در خود جای داده است، کشوری نقش‌آفرین در منطقه با انقلاب ممتاز و برخواسته از روح عدالت‌خواهی و استکبارستیزی و صهیونیزم‌زدایی خود را در آستان تحقق استقلال و استقرار مردم‌سالاری دینی مورد حسد بیگانگان قرار گرفته است.

 

اشتباهات دولت‌مردان و مشاجرات پیوسته داخلی، این فرصت فراهم کرد تا بدخواهان امت اسلامی و دولت‌های استکباری و حاکمان مرتجع و مزدور منطقه زهرچشمی از ملت به پاخواسته مصر بگیرد و با توطئه‌چینی و تحمیل دسیسه‌ها و نیرنگ‌های شیطانی فتنه بزرگی را در آن سرزمین تدارک ببینند که منتهی به شعله‌ور شدن جنگ داخلی و برادرکشی به دست فراموشی سپردن قضیه فلسطین و دشمن اصلی یعنی اسرائیل جنایتکار بوده که متأسفانه تا کنون محصول آن برجای گذاشتن صدها کشته و مجروح از ملت مسلمان مصر است.

 

بدون تردید قهقهه مستانه صهیونیست‌ها و آمریکا و اسرائیل، قلوب میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار ساخته است. ادامه این وضع فاجعه‌بار زنگ خطر بزرگی را به صدا در آورده است که نتیجه‌ای جز تضعیف کشور مصر و اقتدار ملت‌های مسلمان به همراه نداشته است. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حسب وظیفه شرعی و انسانی و به نمایندگی از ملت شریف ایران ضمن ابراز تأثر و تأسف عمیق از استمرار این وضعیت خطرناک، اعلام انزجار می‌کنیم و از همه علما و نخبگان و مصلحان و روشن‌فکران و صاحب‌نظران و مؤثران در عرصه سیاسی و اجتماعی و دینی مصر مصرّانه می‌خواهیم با وساطت خود در پرتو یک حرکت فراگیر حول وحدت و وفاق ملی با اتخاذ تصمیم سیاسی حکمت‌آمیز و عاقلانه، مانع تداوم خونریزی‌های خانمانسوز شوند و مشکلات و اختلافات داخلی خود را به دست خود و بدون توجه و اتکاء به بیگانگان حل و فصل کنند و به این فتنه بزرگ پایان بخشند./924/د102/ج

ارسال نظرات