۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۸۲۶۷۸
استاد حوزه علمیه:

سبک شمارندگان نماز از شفاعت اهل‌بیت بی‌بهره می‌مانند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مذمت سبک شمردن نماز گفت: امام صادق در روایت «لا تنال شفاعتنا لمن استخف بالصلاة» می‌فرمایند سبک شمارندگان نماز از شفاعت اهل‌بیت(ع) بی‌بهره می‌مانند.
حجت الاسلام رزاقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا رزاقی، استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم عزاداری و سوگواری در بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: شایسته است که شیعیان در روز شهادت رییس مکتب تشیع، حضرت امام صادق(ع) تمام وجود خود را برای عرض ادب به این آستان مقدس هزینه کنند.

وی در ادامه افزود: مرحوم طبرسی در یکی از کتب خود آورده است که به قدری روایات دینی و دستورات فقهی از قول امام صادق نقل شده است که از هیچ امامی به این اندازه روایت وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که بشریت، انسانیت، اسلام و مکتب تشیع وامدار حضرت امام صادق(ع) هستند، اظهار داشت: دشمنان امام صادق(ع) همچون ابوحنیفه گاهی ناچار به اعتراف شده و در بیان عظمت این حضرت می‌گوید که اگر کلاس امام صادق(ع) نبود، هلاک می‌شدم.

وی خاطرنشان کرد: در برهه‌ای از زمان، 900 نفر از اساتیدی که در مسجد کوفه وجود داشتند، به خاطر افتخار شاگردی امام صادق(ع) به خود می‌بالیدند و این افتخار شیعه است که چنین رهبر و امامی دارد.

حجت‌الاسلام رزاقی ابراز داشت: روزی زندیقی نزد امام صادق(ع) رفت و با دلائل واهی خدا را نفی کرد؛ امام صادق(ع) در پاسخ به وی، چند سؤال درباره وجود خدا در زیر زمین، بالای آسمان و مشرق و مغرب زمین از آن زندیق پرسیدند که او از پاسخ به تمام سؤالات حضرت صادق(ع) بی پاسخ ماند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) به آن زندیق فرمودند همانا عاقل چیزی را که نمی‌داند انکار نمی‌کند، پس چطور خدایی را انکار می‌کنی که از وجود و عدم آن بی‌خبری؟ در همین لحظات بود که آن زندیق شهادتین را به زبان جاری کرده و مسلمان شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مذمت سبک شمردن نماز تصریح کرد: امام صادق در روایت «لا تنال شفاعتنا لمن استخف بالصلاة» می‌فرمایند سبک شمارندگان نماز از شفاعت اهل‌بیت(ع) بی‌بهره می‌مانند.

وی خطاب به مسؤولان ورزشی کشور گفت: مسؤولان ورزشی باید برای ورزش‌هایی همچون فوتبال طوری برنامه ریزی کنند که ورزشکاران هنگام نماز، مشغول به ورزش نباشند.

حجت‌الاسلام رزاقی تأکید کرد: علم نزد معلم بزرگ بشریت، حضرت امام صادق(ع) خداشناسی، خودشناسی، وظیفه‌شناسی و دشمن‌شناسی است و بر همین اساس همگی موظف به شناخت دشمن و ترک خضوع و خشوع در مقابل آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند که خدا را عبادت کنید و محبت به ما اهل‌بیت بالاترین عبادت است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: کسی که از اهل‌بیت(ع) جدا شود، از قرآن جدا شده و کسی که از قرآن جدا شود، از خدا جدا می‌شود؛ بنابراین باید پشت سر فقها و در سایه چتر ولایت حرکت کرد تا از اهل‌بیت(ع) جدا نشویم./997/پ202/ج

ارسال نظرات