۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۸۳۴۰۳
قائم مقام وزیر تعاون:

استفاده صحیح از فرهنگ اسلامی تعاون نیازمند آسیب شناسی جدی است

خبرگزاری رسا ـ قائم مفام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از عدم نگاه جدی نسبت به بخش تعاون خاطر نشان کرد: باید با آسیب شناسی دقیق موانع استفاده صحیح از فرهنگ اسلامی تعاون بررسی شود.
سيد خلف موسوي، مدير کل تعاون و رفاه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید خلف موسوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ظهر امروز در مراسم تقدیر از تعاونی های برتر استان خوزستان که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، با بیان این که در چشم انداز نظام اسلامی سهم تعاون در بخش اقتصاد 25 درصد است، اظهار داشت: این مشارکت در حال حاضر تنها 5 درصد است که جهت رسیدن به نقطه مطلوب تلاش های فراوان باید صورت گیرد.

این مقام مسؤول با انتقاد از عدم نگاه جدی نسبت به بخش تعاون خاطرنشان کرد: باید با آسیب شناسی دقیق موانع استفاده صحیح از فرهنگ اسلامی تعاون بررسی شود.

موسوی با بیان این که مسأله تعاون از ابتدای انقلاب همواره مورد تأکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: روش به کارگیری فرهنگ تعاون در جامعه باید اصلاح شود.

قائم مفام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به بخش تعاون را سبب پویایی اقتصاد جامعه دانست و افزود: استان خوزستان در سال 91 به مقام دوم در بخش تعاون رسید.

موسوی با بیان این که استان خوزستان در بخش تعاونی های مسکن و شیلات موفق بوده است، خاطر نشان کرد: باید با آسیب شناسی بخش های دیگر مشکلات را برطرف کرد.

این مقام مسؤول عامل اصلی پیشرفت و رشد خوزستان را تعاونی ها دانست و گفت: تعاونی یکی از مهم ترین و راهبردی ترین بخش های اقتصادی است.

وی در ادامه تصریح کرد: مطابق اصل 44 قانون اساسی و ابلاغ سیاست های اجرایی آن از سوی رهبر معظم انقلاب، توسعه و گسترش بخش تعاونی به عنوان رویکردی مهم و تأثیر گذار برای تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فقر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این که در تعاونی روح همدلی و همکاری برای یاری همدیگر و رسیدن به اهداف عالی موجود است، اظهار داشت: از تعاون می توان در راه خودکفایی و بروز استعدادهای درخشان در زمینه کار و تولید گام برداشت./9464/پ202/غ

ارسال نظرات