۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۸۳۴۸۸

همایش تکریم امامزادگان در امامزاده سید بهلول خوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان خوی همزمان با دهه کرامت در آستان مقدس امامزاده سید بهلول برگزار می شود.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه خوي

حجت الاسلام مقصود محمودی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیره خوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان این شهرستان همزمان با دهه کرامت در آستان مقدس امامزاده سید بهلول برگزار می شود.


وی تصریح کرد: در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان که مصادف با پنجم ذی القعده برگزار می شود، حجت الاسلام خدیری سخنرانی می کنند.

 

حجت الاسلام محمودی زمان برگزاری این همایش را بیستم شهریور ماه جاری اعلام کرد و افزود: تجلیل از خادمین و هیأت امنای نمونه بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان از محورهای اصلی این همایش است.


وی، تبیین و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت (ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

 

برگزاری سی وششمین دوره مسابقات قرآن در خوی


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی با اشاره به برگزاری سی وششمین دوره مسابقات قرآنی اظهار کرد: تا کنون هفتصد نفر در سنین مختلف درمرحله شهرستانی این مسابقات نام نویسی کرده اند.

 

وی با بیان این که نام نویسی از علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات قرآن از اول مرداد ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ثبت نام تا نیمه اول مهر ماه ادامه دارد.

 

سرپرست اوقاف و امور خیریه خوی زمان برگزاری مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره از مسابقات قرآنی را هجده و نوردهم مهر ماه اعلام و اظهار کرد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل حفظ، مفاهیم، اذان و ابتهال در مقاطع سنی شکوفه ها، زیر 16 سال و بالای 16 سال به رقابت خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام محمودی به برتری قرآن آموزان خویی در رشته های حفظ و تجوید مسابقات قرآنی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به دو هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت کرده بودند.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم گفت: شهرستان خوی رتبه اول قرآنی استان در بحث طرح ملی حفظ قرآن بوده و با تعداد سه هزار و دویست نفرشرکت کننده بیشترین ثبت نام به این شهرستان تعلق دارد.

 

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: سال گذشته شصت نفر از شرکت کنندگان در طرح ملی حفظ قرآن کریم که موفق به حفظ قرآن شده بودند، از طرف اداره اوقاف و امور خیریه به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی به تشکیل 98 کلاس فعال قرآنی اشاره و تصریح کرد: در این راستا نزدیک به شصت نفر از مربیان دارای مدرک مربی گری قرآن برای گذراندن دوره های تخصصی به قم اعزام شده اند.


سرپرست اوقاف و امور خیریه خوی در پایان افزود: جشن بزرگ رضوی در سالروز و شب میلاد امام رضا (ع) در بقعه های متبرکه این شهرستان برگزار می شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات