۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۸۳۶۰۷
انتخابات شهرداری مسکو؛

داستان نخ نمای تقلب دست آویز اپوزسیون روسیه

خبرگزاری رسا ـ آقای سوبیانین موفق شده ۵۱.۳ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. آلکسی ناوالنی، رقیب اصلی آقای سوبیانین تنها توانست ۲۷.۳ درصد آرا را از آن خود کند.
شهردار جديد مسکو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، سرگئی سوبیانین، کاندیدای مورد حمایت دولت روسیه برای شهرداری مسکو، توانست با به دست آوردن آرایی کمی بیشتر از حد نصاب، پیروز و به عنوان شهردار جدید پایتخت روسیه انتخاب شود.


مقام های روسی گفته اند که در شمارش آرا، آقای سوبیانین موفق شده 51.3 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و در همان مرحله اول به پیروزی برسد. آلکسی ناوالنی، رقیب اصلی آقای سوبیانین که رهبری جنبش دموکراسی خواهی را بر عهده دارد، 27.3 درصد آرا را از آن خود کرده است.


آقای ناوالنی که از مخالفان اصلی دولت پوتین می باشد گفته است که نتیجه این انتخابات به وضوح دستکاری شده و خواهان برگزاری انتخابات در مرحله دوم شده است. به گفته وی به اندازه کافی رای آورده که این انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، چون هنگام شمارش آرا تخلفات جدی فراوانی! رخ داده است.


قابل ذکر است در سال 2011 پس از انتخابات سراسری در روسیه، خیابان های مسکو شاهد حضور معترضانی بود که می گفتند در انتخابات تقلب شده است.


آقای ناوالنی پیشتر گفته بود که در صورتی که تقاضایش برای برگزاری انتخابات شهرداری مسکو در مرحله دوم رد شود، از مردم خواهد خواست که به خیابان ها بیایند.


او در حالی در این انتخابات حضور یافته که چند ماه پیش به جرم اختلاس و فساد مالی به پنج سال زندان محکوم شد. اما اکنون با قید وثیقه آزاد است.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات