۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۰۵۹
سید علی فضل الله:

آمریکا از خسارت‎های مالی جنگ در عراق و افغانستان درس بگیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت با انتقاد از سیاست مداخله جویانه آمریکا در منطقه خواستار احترام این کشور به اراده و خواست ملت‌ها شد.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه روز گذشته مسجد امامین حسنین (ع) منطقه حاره حریک بیروت، با اشاره به فرارسیدن سالگرد یازده سپتامبر و استفاده ابزاری آمریکا از این حوادث تروریستی برای اشغال برخی کشورهای منطقه عنوان کرد: آمریکا با دخالت مستقیم در کشورهای اسلامی به دنبال تامین امنیت و مصالح خود و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا باید از خسارت های مادی و انسانی که در عراق و افغانستان پرداخت کرد درس عبرت گرفته و از حمله نظامی به سایر کشورها خودداری کند.

 

حجت الاسلام فضل الله با تاکید بر لزوم احترام آمریکا به خواست و اراده ملت‌ها، اظهار داشت که این کشور همواره اهداف خود را با تکیه بر زورگویی و به دور از منطق تفاهم دنبال می‌کند.

 

این عالم لبنانی، استفاده سلاح شیمایی از سوی ارتش سوریه را بهانه آمریکایی‌ها برای دخالت در این کشور عنوان کرد و گفت: این در حالی است که مسؤولان آمریکایی هیچ واکنشی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ سی و سه روزه نشان ندادند.

 

وی تنها راه حل بحران در سوریه را راهکار سیاسی عنوان کرد و تاکید کرد که حکومت سوریه و مخالفان باید بحران این کشور را با گفت‌وگو و رایزنی حل و فصل کنند.

 

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به جنایت گروه‌های تکفیری در شهر معلولا سوریه خاطرنشان کرد: دین اسلام همواره به پیروان سایر ادیان احترام گذاشته و هیچ کس اجازه ندارد به مسیحیان ظلم کند./983/ب902/د

ارسال نظرات