۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۲۳۳
آیت الله شبستری:

فرهنگ رضوی نجات‌بخش جوامع بشری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ترویج فرهنگ رضوی در جوامع را نجات‌بخش بشریت از یوغ مستکبران و ظالمان دانست.
آيت الله شبستري آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار دست‌اندرکاران جشن‌‎های زیر سایه خورشید در استان، با بیان این‌که ترویج فرهنگ اهل بیت مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: برگزاری باشکوه جشن‌های دهه کرامت، مایه عزت و افتخار شیعیان است.


وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ رضوی در جوامع نجات‌بخش بشریت از یوغ مستکبران و ظالمان است، خاطرنشان کرد: اگر بشریت به حقیقت وجودی ائمه اطهار(ع) آگاه شود و پیروزی از سیره آن بزرگواران را ملاک عمل قرار دهد، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه برطرف خواهد شد.


امام جمعه تبریز بر برگزاری باشکوه جشن‌های دهه کرامت در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: حضور خادمان حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در استان و برگزاری ویژه برنامه های زیر سایه خورشید اقدامی مبارک است که طی سال‌های گذشته با استقبال باشکوه مردم مواجه می شود.


آیت الله شبستری با اشاره به عشق و ارادت خالصانه مردم آذربایجان و تبریز نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تصریح کرد: آیین های مذهبی این خطه از کشورمان زبانزد خاص و عام است که امیدواریم امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه جشن های رضوی در سراسر نقاط استان باشیم.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شهر مقدس مشهد پایتخت معنوی ایران بوده و همه ساله میزبان میلیون ها زائر عاشق از سراسر نقاط جهان است، گفت: وجود مبارک حرم مطهر امام هشتم، افتخاری بسیار ارزشمند برای ملت ایران محسوب می شود که به‌حق مردم ولایی ایران نسبت به آن امام همام ارادت خاصی دارند.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که تبیین و ترویج فرهنگ رضوی لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است، اظهار داشت: در شرایطی که ناتوی فرهنگی غرب اعتقادات و هویت جوانان ایرانی را مورد هدف قرار داده است، ترویج ارزش های دینی و سیره ائمه اطهار مصونیت ‌بخش خواهد بود.


وی در پایان یادآور شد: هرچه سیره و سنت رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار در جامعه جاری و عملی شود، به همان میزان از معضلات و ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی کاسته خواهد شد، بنابراین هزینه در برنامه های فرهنگی و دینی عین سرمایه گذاری محسوب می شود./935/پ202/ج

ارسال نظرات