۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۸۴۴۶۰

کتاب صیحه‌ افلاک در تبریز رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با روز ملی شعر و ادب از کتاب صیحه‌ افلاک در تبریز رونمایی می‌شود.
کتاب


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ‌اظهار داشت: صیحه‌ افلاک مشتمل بر شعری منتشر نشده از استاد سیدمحمدحسین شهریار با موضوع نزدیک شدن زمان ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و توصیف حکومت عدل آن امام همام با تکیه بر آیات و روایات مرتبط با آخرالزمان است.

 

وی افزود: این قصیده در 55 بیت سروده شده و با توجه به قراین موجود در آثار  استاد شهریار می‌توان تاریخ سرایش آن را آخرین سال های حکومت پهلوی دوم دانست.

 

داننده گفت: شعر انتظار از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های شعر مهدوی در زبان فارسی است و شور و حالی که در شعر انتظار موج می‌زند روایتگر انقلاب درونی شعرای شیعی است.

 

وی تاکید کرد: استاد شهریار نیز در اشعار متعدد خود عشق و ارادت قلبی خود را به ائمه اطهار علیهم السلام نشان داده و در این قصیده نیز با زبانی نرم و لطیف و بیانی استوار و گاه حماسی به مقوله‌ی فرج پرداخته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی این اداره کل را جهت چاپ و نشر همه‌ اشعار به جای مانده از استاد شهریار که تاکنون چاپ و نشر آن فراهم نشده است را اعلام کرد و گفت: آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار بیست و هشتم شهریور ساعت 30/17 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌شود./935/د102/ق

ارسال نظرات