۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۹۱۳
مقتدی صدر خواستار شد؛

برگزاری جلسه فوری سازمان کنفرانس اسلامی برای ایستادگی در برابر فتنه مذهبی

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، سازمان کنفرانس اسلامی را به برگزاری نشستی فروی برای ایجاد راهکار ریشه کن شدن فتنه مذهبی فراخواند.
سيد مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی از سازمان کنفرانس اسلامی خواست جلسه فوری را جهت بررسی راهکار توقف فتنه مذهبی و تروریسم برگزار کند.

 

در این پیام آمده است: سازمان کنفرانس اسلامی باید جلسه فوری را برای رسیدن به راهکارهایی جهت توقف فتنه طایفه ای برگزار کند. علمای جهان اسلام نیز وظیفه دارند آتش فتنه مذهبی را با فرهنگ سازی و دعوت مردم به وحدت خاموش سازند.

 

سید مقتدی صدر افزود: فتنه مذهبی سبب انحطاط عراق می شود. عراق امانتی بر عهده همه ماست و وظیفه داریم از این سرزمین و خون ملت حفاظت کرده و مصالح عمومی را بر مصالح شخصی مقدم بداریم.

 

رهبر جریان صدر همگان را به وحدت و مبارزه با فتنه دعوت کرد و اظهار داشت: عدم ایستادگی در برابر فتنه طایفه ای در کشور به آزادی عمل تروریست ها و تحقق نقشه های ویرانکارانه آنان منجر خواهد شد.

 

وی توجه به ضوابط شرعی را خواستار شد و تصریح کرد: عقلای عراق باید همه تلاش خود را برای تحقق ثبات و امنیت در کشور انجام دهند و اختلافات را بر اساس ضوابط شرعی حل و فصل کنند.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: عراقی ها باید در اوج مسؤولیت پذیری باشند، در اختلافات به عقل رجوع کنند و مصالح وطن را بر مصالح شخصی خود مقدم بدارند. ذکر این نکته ضروری است که امام حسین(ع) به این دلیل به پیروزی رسید که مظلوم بود و باید از این مسأله درس بگیریم./980/ب902/د

ارسال نظرات