۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۸۵۶۴۳
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی؛

اعلام ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه علمیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس، ویژه برنامه های مختلفی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد.
يادواره شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: عموم برنامه های پیش بینی شده با مدیریت و اجرای خود طلاب برگزار می شوند.


وی فضاسازی فرهنگی حوزه، نصب بنرهای مناسبتی، برگزاری نشست های اخلاقی و معرفتی، برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی این مرکز علوم دینی و همچنین دیدار با خانواده های شهدا را از مهمترین برنامه ها برشمرد و گفت: مراسم شب شعر و خاطره‌گویی دفاع مقدس نیز در نمازخانه حوزه علمیه تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان این‌که بیان خاطرات جنگ تحمیلی از سوی روحانیان آزاده، جانباز و ایثارگر بوده است، گفت: طلاب این مرکز در نمایشگاه دفاع مقدس و پارک موزه شمیم پایداری حضور یافتند و با شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق بستند.


16 کشور خارجی با 45 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز


علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور 800 ناشر و نمایندگی انتشارات داخلی با 102 هزار عنوان کتاب و همچنین 16 ناشر خارجی با 45 هزار عنوان کتاب برگزار می‌شود.


وی برنامه‌های جنبی این نمایشگاه را بسیار غنی و شامل موضوعات روز عنوان کرد و گفت: ناشران خارجی غالبا از کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، اسپانیا، لبنان، سوریه، هند، کره‌‌ جنوبی، ژاپن، چین، سنگاپور، ایتالیا، ترکیه، روسیه و ‌مالزی هستند.


داننده همچنین خدمات پستی، حمل بار برای ارسال کتاب به خریداران و همچنین همکاری اتوبوسرانی برای تردد راحت‌تر به محل نمایشگاه را از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای کیفیت و خدمات‌دهی در نمایشگاه امسال عنوان کرد.


گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه جاری از ساعت 10 صبح تا 20 عصر در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.‌

 

ایستادگی ملت ایران عامل عقب‌نشیتی دشمنان بوده است

 

سردار داوود روشنی، معاون اجرایی نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش رزمندگان و بسیجیان سراب با تاکید بر ضرورت شناخت دستاورد های دفاع مقدس گفت: جنگ هشت ساله قدرت دینی ما را نیز تقویت کرد.


وی افزود: تلاش خستگی‌ناپذیر رزمندگان افتخاری است که امروز ملت ایران مرهون شجاعت آنهاست و بر این سوابق درخشان بر خود می بالد. تزلزلی که امروز استکبار به معنای واقعی به آن گرفتار آمده در سایه پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ هشت ساله بوده و فراموش شدنی نیست.


سردار روشنی مسؤولیت ملت ایران در قبال شهدا و معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده را وظیفه همگانی دانست و افزود: جامعه و خانواده ها باید در توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.


وی اعتماد به نفس ایران در تأمین امنیت منطقه را از شاخصه‌های جنگ هشت ساله در عرصه بین‌المللی عنوان کرد و گفت: امروز مردم ایران در تمام میادین مبارزه با استکبار جهانی سربلند و پیروز شده و دشمنان رابه تسلیم وادار کرده است.


برپایی غرفه « ستاد مردمی دفاع از حرم حضرت زینب(س) » در تبریز


بهنام هدایی، مسؤول غرفه ستاد مردمی دفاع از حرم حضرت زینب(س) گفت: دشمنان باید بدانند که سربازان ائمه اطهار همچنان در عرصه هستند و تعرض به مقدسات را که برای همه بشریت است، بر نمی تابند. شیعه به برکت انقلاب اسلامی ایران دارای آن چنان قدرتی است که اجازه هیچ تعرضی را به مقدساتش نخواهد داد و تا پای جان ایستادگی می‌کند.


وی افزود: جوانان شیعه به خصوص جوانان آذربایجانی از مکتب عاشورا درس آموخته اند و دشمنان غافل از نسل امروزی ها هستند که جان و مالشان را فدای دین و اسلام می کنند، همان طوری که در هشت سال دفاع مقدس شهیدان انقلاب اسلامی جانشان  را فدای اسلام و قرآن کردند، تا پرچم مقدس قرآن و انقلاب اسلامی همیشه سربلند بماند.


گفتنی است، این غرفه در نمایشگاه هفته "شمیم پایداری" دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری برای عموم بازدیدکنندگان برپاست./935/د101/ب

ارسال نظرات