۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۸۶۱۰۵

نخستین نمایشگاه عکس علمای معاصر در مشهد افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین نمایشگاه عکس علمای معاصر اسلام با عنوان «روایت فرزانگی» امروز در مشهد آغاز به کار می کند.
نمايشگاه عکس علما

علی علیزاده، مدیر مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما شعبه خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: در راستای مأموریت های این مرکز جهت حفظ ارزش ها و آثار بزرگان جهان اسلام، اطلاعات علما و فرزانگان(از صدر اسلام تاکنون) شامل بیش از 120 هزار قطعه عکس، سند و دست نوشته و 130 هزار دقیقه مصاحبه تصویری طی مدت پانزده سال از طریق خانواده و نزدیکان و نهادهای علمی پژوهشی گردآوری و در قالب بانک اطلاعات مرکز نگهداری می شود.

 

وی افزود: با توجه به نقش برجسته علما و اندیشمندان اسلامی در حفظ تمدن اسلام و فرهنگ غنی تشیع، رسالت حوزه و مراکزی چون مرکز پژوهش های صداوسیما، حفظ و معرفی این میراث ماندگار برای نسل های آتی است.

 

علیزاده تصریح کرد: بدین منظور، نخستین نمایشگاه عکس علمای معاصر با عنوان «روایت فرزانگی» و با همکاری مدرسه عالی نواب امروز در مشهد افتتاح می شود.

 

مدیر مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما خراسان رضوی، بازگویی زحمات علما و اندیشمندان برای نسل جوان و آشنایی این نسل با هویت فرهنگی خود را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: نمایشگاه «روایت فرزانگی»، شامل صد تصویر از 500 عالم معاصر شیعه در ابعاد 50در70 با زیرنویس بیوگرافی است.

 

وی افزود: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه امروز یازدهم مهرماه  با حضور امام جمعه مشهد، رییس صداوسیمای خراسان ضوی و رییس مرکز پژوهش های صداوسیما در محل مدرسه نواب برگزار خواهد شد.

 

علیزاده یادآور شد: نمایشگاه «روایت فرزانگی» از یازدهم تا پانزدهم مهرماه در محل مدرسه عالی نواب مشهد از ساعت هشت صبح تا 16 جهت بازدید برادران حوزوی دایر است./930/د102/ب

ارسال نظرات