۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۸۱۸۹
آیت الله آملی لاریجانی:

جامعه بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهره گیری از سیره علمی و عملی بزرگان است

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه با بیان این که احیای نام بزرگان توفیقی بزرگی بوده که خدواند متعال نصیب مازندران کرد، گفت: ابن شهرآشوب ساروی تا حدودی در میان خواص معروف نیست و مغفول مانده است.
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه در دیدار اعضای کمیته کنگره ابن شهر آشوب ساروی در سالن جلسات قوه قضاییه کشور با بیان این که احیای نام بزرگان توفیقی بزرگی بوده که خدواند متعال نصیب مازندران کرد، گفت: ابن شهرآشوب ساروی تا حدودی در میان خواص معروف نیست و مغفول مانده است.

 

وی با بیان این که ابن شهر آشوب ساروی عالمی ادیب و دانشمند بوده و چنین شخصیتی حیف است که گمنام بماند، افزود: علمای مازندران مظلوم هستند که ابن شهر آشوب ساروی یکی از نمونه های بارز علمای مازندران بوده که درجامعه اسلامی محروم  و توجه به آن نشده است.

 

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به این که بیش از سی استاد معروف جامعه اسلامی از شاگردان ابن شهر آشوب ساروی بودند، بیان داشت: این عالم بزرگ کشور بیشتر اوقات زندگی مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال بوده و در سن هشت سالگی حافظ کل قران بوده است.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی در مازندران گفت: برگزاری این همایش احیای آثار این عالم گرانقدر، فقهی  بوده که خود عبادت بزرگی به شمار می رود.

 

رییس قوه قضایه برجسته کردن خصوصیات عالم شیعی را آشکار کردن تمدن اسلامی اعلام کرد و گفت: حلقه ای از سنت  شیعی را روشن می کنیم تا کل سنت به کمک بقیه روشن شود.

 

آیت الله آملی لاریجانی نقش علما را در انجام فعالیت های علمی بسیار مهم توصیف کرد و با بیان این که سنتی که ما درآن زندگی می کنیم باید آن را برجسته کنیم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره علمی و عملی علمای دینی هستیم.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمن در جامعه اسلامی گفت: نسل امروز جامعه برای مقابله با تهاجم شوم دشمن نیاز به خود آگاهی دارند.

 

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه کار علما و سنت علما اسلامی اخلاق را در چارچوب فضلیت می بینند، گفت: هدف اسلامی اخلاق، ساختن انسان های خوب است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود شهادت امام حسین(ع) را در جامعه اسلامی و جهان  بالاترین مقام شهادت دانست و گفت:  استان مازندران کار خود آگاهی تمدن اسلامی کشور مسلمان را انجام می دهد./950/پ202/ج

ارسال نظرات