۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۸۵۹
استاد حوزه و دانشگاه:

13 آبان سبب خشکیده شدن ریشه های استعماری آمریکا در ایران شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: جاسوسی های به عمل آمده از سوی دولت آمریکا در ایران دانشجویان را به ستوه آورد و سبب به وجود آمدن این نقطه عطف تاریخی شد.
13 آبان

حجت الاسلام کریم حسنی، استاد حوزه و دانشگاه و معاونت پژوهشی حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، 13 آبان را سبب خشکانده شدن ریشه های آمریکا در ایران توصیف کرد و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 هنوز ریشه های استعماری آمریکا در ایران خشک نشده بود که دانشجویان انقلاب اول را با انقلاب دوم خود تکمیل کردند و آن حمله به سفارت آمریکا بود که در آن روز تبدیل به یک خانه جاسوسی شده بود که اسناد آن از سوی دانشجویان تسخیر کننده که حدود 50 جلد بود منتشر شد.

 

وی افزود: امام خمینی (ره) از این کار دانشجویان بسیار تقدیر کرده و آن را انقلاب دوم نامیدند و لذا هرگونه مسؤولیت آن را شخصا به عهده گرفته و کار آنها را سبب جلوگیری از طراحی توطئه های بعدی علیه ایران اسلامی توصیف کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این که برخی ها از این اقدام دانشجویان هراس داشته و آن را خلاف عملکردهای دیپلماتیک می دانستند تاکید کرد: برخی ها از جمله دولت بازرگان از این کار دانشجویان هراس داشتند و آن را موجب تضعیف و یا قطع ارتباط ایران و آمریکا می دانستند و لذا مهندس بازرگان بعد از آن به نشانه اعتراض استعفای خود را اعلام کرد و خواستار برخورد شدید با دانشجویان شد که امام (ره) نیز با استعفای او موافقت کردند.

 

وی افزود: از آنجایی که سفارت آمریکا دیگر عملا تبدیل به لانه جاسوسی شده بود امام (ره) نیز لزوم تعطیلی آن را احساس می نمودند و وقتی که دانشجویان این کار را انجام دادند با حمایت قاطعانه امام خمینی (ره) روبرو شدند.

 

حجت الاسلام حسنی 13 آبان سال 58 را نقطه عطفی در تاریخ روابط ایران و آمریکا ارزیابی کرد و گفت: چهار دوره تاریخی در روابط بین ایران و آمریکا متصور است که آخرین دوره آن یعنی از بهمن 57 تا 13 آبان 58 با ورود روحانیت آگاه و مبارز به صحنه همه چیز بر علیه آنها تغییر کرد و بعد از انتشار اسناد لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام و فضاحت های به بار آمده از سوی آمریکا، آنها مدام تلاش می کردند که این خاطرات را از اذهان مردم جهان پاک کنند که از جمله آن می توان به حمله نظامی از طریق طبس برای آزادی گروگان ها و ساخت فیلم هائی مانند آرگو اشاره کرد.

 

معاونت پژوهشی حوزه علمیه امام صادق (ع) در ادامه 13 آبان امسال را دارای حساسیت ویژه ای دانست و خاطرنشان کرد: 13 آبان امسال که روز مبارزه با استکبار جهانی است با توجه به تلاش برخی از جریان های سیاسی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا رنگ و بوی خاصی پیدا کرده است؛ و البته این شعارها می تواند تیم مذاکره کننده ایرانی را با اقتدار بالایی راهی مذاکرات کند و برخی ها نیز بدانند که نباید فریب لبخندها و دستکش های مخملین دولتمردان آمریکائی را خورد و همانطور هم که مقام معظم رهبری فرمودند منافع آمریکا و اسرائیل با هم گره خورده است و این در حالی است که در نظر ما اسرائیل یک غاصب است. /949/ت302/ب

ارسال نظرات