۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۸۹۲۸۲

تکبر انسان را از ولایت دور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که تکبر ریشه در کفر دارد و ولایت را از انسان می‌گیرد، گفت: وارد مجلسی شدید، نگویید من باید بالا بنشینم زیرا اینها به‌تدریج جمع می‌شود و آن وقت انسان ادعای قائم مقامی‌اش می‌آید و می‌گوید من سابقه‌ام در انقلاب بیشتر است و زیر عبای امام بزرگ شدم البته چنین انسانی متوجه نیست که دارد خودش را جهنمی می‌کند.
 حجت الاسلام والمسلمين صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه پنج‌شنبه شانزدهم آبان ماه در مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیأت موج الحسین(ع) تهران واقع در میدان خراسان با بیان این‌که انسان باید قدر جوانی خود را بداند، گفت: در روز قیامت قدم از قدم برداشته نمی‌شود مگر این‌که انسان باید پاسخ چهار چیز را بدهد.

وی با اشاره به این‌که نخستین سؤال در روز قیامت این است که عمرت را در کجا صرف کردی؟، ابراز داشت: با این‌که از همه عمر سؤال می‌پرسند، در سؤال دوم جوانی را زیر ذره بین می‌برند و از آن می‌پرسند که بهار عمرت را کجا خزان کردی؛ جوانی را با امام زمان(عج) معامله کردی یا با ماهواره و نوامیس مردم؟

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی مال را سومین سؤال در روز قیامت دانست و اظهار داشت: مؤمن نمی‌تواند هر درآمدی را قبول کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امیرمؤمنان(ع) ابوالاسود را به قضاوت منصوب کرد و وقتی مشغول به‌کار شد، هنوز به یک پرونده هم رسیدگی نکرده بود که امیرمؤمنان طی نامه‌ای او را عزل کردند اما او ناراحت نشد، اظهار داشت: آیا اینطور هستیم که اگر در نظام اسلامی مسؤولیتی به ما دادند و سپس گرفتند، ناراحت نشویم؟

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران در ادامه گفت: عده‌ای وقتی به هدفی که می‌خواستند نرسیدند، با ولایت کنار نیامدند و فتنه به پا کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که قبول نکردن ولایت امیرمؤمنان(ع) ازسوی برخی به ایشان ضرر وارد نکرد، افزود: امیرمؤمنان(ع) سر انبیاء ،فخر اوصیاء(ع)، اول، آخر، ظاهر و باطن است و به این مسائل نیازی ندارد اما آن بدبخت‌ها برای چند روز دنیا خود را مبتلا به عذاب ابدی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بر دوری از تکبر به‌ویژه نزد پدر و مادر و بزرگترهایتان تأکید کرد و با اشاره به این‌که اگر نزد پدر و مادر و بزرگترها خودتان را خُرد کنید، شیطان به‌تدریج دست از سرتان برمی‌دارد، ابراز داشت: بوسیدن پا و دست مادر برایتان یک اصل باشد و مقام معظم رهبری هم بر این مطلب سفارش می‌فرمودند.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که تکبر ریشه در کفر دارد و ولایت را از انسان می‌گیرد، اظهار داشت: متکبر نباشید؛ اگر کسی شما را احترام نکرد، جوش نیاورید، وارد مجلسی شدید، نگویید من باید بالا بنشینم زیرا اینها به‌تدریج جمع می‌شود و آن وقت انسان ادعای قائم مقامی‌اش می‌آید و می‌گوید من سابقه‌ام در انقلاب بیشتر است و زیر عبای امام(ره) بزرگ شدم البته چنین انسانی متوجه نیست که دارد خودش را جهنمی می‌کند./956/پ202/ص

ارسال نظرات