۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۸۹۴۶۱
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

نبود معرفت توحیدی از عوامل کاهلی در عبادت است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به این که آن هایی که در عبادت خود سستی و کاهلی می کنند به سبب آن بوده که خدای خود را به درستی نشناخته اند، گفت: مگر می شود انسان خداوند منان را با رحمانیت مطلق پیدا کند و لحظه ای از جدا باشد که در واقع چنین امری امکان ندارد.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، ظهر امروز در سلسله نشست های با موضوع اسلام متنزل و اسلام نازل که در حسینیه هدایت آملی برگزار شد با بیان این که آغاز جریان کربلا همان صغیفه بوده که در واقع باطل حق نما شده است، گفت: خلیفه پیامبر به وسیله بشر تعیین نمی شود و حتی پیامبر هم نمی توانست براساس اراده اش خلیفه تعیین کند.

 

وی با اشاره به این که پیامبرگرامی اسلام همه جهات را در صحنه غدیر محیا کرده و تبیین قرآنی ایشان بسیار رسا و گویا بود، بیان داشت: لقب شریف امیرالمؤمنان را فرشته وحی برای امام علی(ع) آورده است.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: عده ای که اهل مکر و فریب بودند منتظر شدند تا پس از رحلت رسول گرامی اسلام راه خود را طی کنند و بخش وسیعی از مردم قدرت تشخیص نداشتند تا بین حق و باطل تفکیک قائل شوند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که غدیر دارای سنگ و گوهری الهی است و این اسلام متنزل بوده که ریشه در وحی دارد، گفت: صغیفه از روی زمین و براساس احساسات و عواطف و قدرت گرایی اتفاق افتاده و صورتش اسلامی است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تاکید بر این که اگر کسی بین غدیر و صغیفه فرق نگذارد نمی تواند در واقعه عاشورا در وصف امام حسین(ع) باشد، خاطرنشان کرد: همان گونه که عده محدودی مانند سلمان و مقداد و اباذر در جریان غدیر با امام علی(ع) همراهی کردند در جریان نهضت عاشورایی نیز مساله همین است.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که ولایت و امامت ریشه در وحی دارد، گفت: خدای عالم دستگاه امامت و رسالت را برای تغییر هویت و تغییر گوهر انسانی قرار داده است.

 

وی با اشاره به این که خداوند منان اولین هدفی که برای برای خلق انسان ها قرار داده عرفان، معرفت و خداشناسی است، بیان داشت: بعد از این که انسان ها خدا را شناختند و او را بزرگ و عزیز دانستند در مقابل او به عبادت برمی خیزند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که بین عبادت عارفان و عابدان فرق وجود دارد، ادامه داد: عده ای فقط دستورات الهی را انجام می دهند که عابد بوده اما عارف قبل از عبادت به عرفان و شهود معرفت خداوند منان و این که قدرت و علم مطلق است دست می یابد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان این که خداشناسی زمینه ساز ارتقای معرفت دینی انسان است، بیان داشت: انسانی که خدای خود را بشناسد عبادت و قیام و قعودش به مراتب عمیق تر و ارزشمند تر است.

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که آن هایی که در عبادت خود سستی و کاهلی می کنند به سبب آن بوده که خدای خود را به درستی نشناخته اند، گفت: مگر می شود انسان خداوند منان را با رحمانیت مطلق پیدا کند و لحظه ای از جدا باشد که در واقع چنین امری امکان ندارد.

 

وی با بیان این که عبادت انسان به میزان معرفت او ارزش دارد، ادامه داد: انسان باید در تلاش باشد تا بتواند به معرفت خود به خداوند منان افزوده و در راستای کسب رضایت او تلاش داشته باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات