۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۱۸۹۵۳۰
قدیری ابیانه:

سیاست خارجی آمریکا بر مبنای منفعت طلبی است

خبرگزاری رسا ـ قدیری ابیانه با تاکید بر این که سیاست خارجی آمریکا بر مبنای منفعت طلبی است، خاطرنشان کرد: آمریکا برای برون رفت از چالش مالی در تلاش بوده تا کشورهای دیگر را غارت کند.
قديري ابيانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی وزارت امور خارجه، یک شنبه شب در همایش نهضت روشنگری با موضوع رابطه با آمریکا آری یا نه که با حضور مربیان پرورشی مدارس و دانش آموزان در سالن اجتماعات شهید رجایی اداره آموزش و پرورش آمل برگزار شد با بیان این که سیاست های اتخاذ شده از سوی آمریکا در جهان محکوم است، گفت: آنان به دنبال اجرای سیاست هایی هستند که در راستای تأمین منافع آنان باشد.

 

سفیر سابق ایران در ایتالیا با اشاره به این که امروز آمریکا با مشکلات عدیده ای روبرو است، بیان داشت: یکی از مهم ترین مشکلات آنان مالی بوده که با آن دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی با تاکید بر این که سیاست خارجی آمریکا بر مبنای منفعت طلبی است، خاطرنشان کرد: آمریکا برای برون رفت از چالش مالی در تلاش بوده تا کشورهای دیگر را غارت کند.

 

قدیری ابیانه با بیان این که مشکلات آمریکا حل نشدنی است، بیان داشت: مشکل اساسی این کشور در بحث کلان یکی استکباری و دیگری منفعت طلبی بوده که در این راستا تلاش می کند.

 

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با اشاره به این که روحیه ستیزه جویی کشورمان با استکبار جهانی ستودنی است، گفت: غرب باید بداند که چاره ای جز عقب نشینی در برابر ملت ایران ندارد.

 

وی ایستادگی و مقاومت ملت ایران در 34 سال اخیر را رمز پیروزی و اقتدار کشورمان در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هیچ گاه در برابر زیادی خواهی غربی ها به ویژه آمریکا سر تعظیم فرود نخواهند آورد.

 

قدیری ابیانه با اشاره به این که مقاومت ملت ایران به الگویی برای سایر کشورهای جهان تبدیل شده است، افزود: جایگاه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و عرصه جهانی حاکی از اقتدار و عظمت این کشور دارد./950/پ202/ج

ارسال نظرات