۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۹۰۰۴۳
رییس شورای عالی مؤسسه منهاج القرآن:

تمسک به ثقلین تنها راه نجات امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ القادری با تأکید بر این که وحدت مسلمانان حول محور قرآن و امامت، تنها را نجات و خنثی کننده توطئه های استکبار جهانی است، گفت: باید با الگوگیری از سیره نبوی و انقلاب اسلامی ایران، نظم نوین جهان را بر مبنای اسلام پایه ریزی کنیم.
تمسک به ثقلین تنها راه نجات امت اسلام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن محی الدین القادری، رییس شورای عالی مؤسسه بین المللی «منهاج القرآن» که جهت شرکت در نخستین کنگره بین المللی «قرآن کریم، انسان و جامعه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی، در مشهد به سر می برد، شب گذشته در محل دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس در مشهد در جمع اصحاب رسانه حضور یافت.

 

القادری در این نشست، هدف از ایجاد موسسه منهاج را ترویج راه قرآن و سیره اهل بیت(ع) مبنی بر وحدت مسلمانان دانست و گفت: وحدت مسلمانان، دستور پیامبر اسلام(ص) است و همه مسلمانان بایستی با صدا و ید واحد، امت واحد محمدرسول الله(ص) را تشکیل دهند، ما برای همه مذاهب احترام قائل هستیم و از همه فرقه ها حتی سایر ادیان در این مؤسسه عضویت دارند چرا که معتقد به گفتگوی بین ادیان هستیم.

 

وی افزود: موسسه قرآنی منهاج با الگوگیری از شیوه نبی مکرم اسلام(ص) در ایجاد وحدت میان مسلمانان مهاجر و انصار در صدر اسلام ایجاد شده است و این شیوه و رفتار عادلانه و الفت آمیز پیامبر(ص) بود که سبب شد تعداد بسیاری از غیرمسلمانان به دین اسلام روی بیاورند.

 

جنایات کنونی تروریست ها در جهان اسلام ناشی از عدم اتحاد مسلمانان است

رییس شورای عالی مؤسسه بین المللی «منهاج القرآن» خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسلمانان متفرق و به دور از وحدت باشند جنایات کنونی تروریست ها در جهان اسلام ادامه خواهد داشت در حالی که اتحاد و کمک به همدیگر برای حل مشکلات، خودبه خود سبب خنثی شدن توطئه های دشمن می شود.

 

القادری تأکید کرد: باید با مبانی قدرت سیاسی، اقتصادی، مذهبی و نظامی، نظم نوین جهان را بر مبنای اسلام پایه ریزی کنیم.

 

وی که برای نخستین بار در ایران حضور یافته، اظهار کرد: وقتی وارد ایران و مشهد شدیم اصلا حس غریبی نداشتیم و اینجا را مانند پاکستان می دیدیم چرا که این جا هم همه عاشق اهل بیت(ع) هستند و همین ایمان ایرانیان به امامت ائمه اطهار(ع) سبب شد مسلمانان این کشور بتوانند به عنوان قدرتی بزرگ در جهان ظهور کنند.

 

اعتقاد راسخ به ولایت و اتحاد آن حول این محور ایران را به قدرتی بزرگ در جهان تبدیل کرده است

این فعال فرهنگی جهان اسلام با بیان این که ما تحولات ایران را با دقت رصد می کنیم، افزود: قدرت های شیطانی دشمن این نظام اسلامی، در طول سه دهه پیروزی انقلاب، فتنه های متعددی ایجاد کرده اند اما همه آن ها به دلیل اعتقاد راسخ مردم به امامت و ولایت و اتحاد آنان حول این محور، شکست خورده و خواهد خورد.

 

القادری اضافه کرد: در ایران، مرم به رهبری امام خمینی(ره)، رژیم پهلوی را برانداخته و انقلاب بزرگ اسلامی ایجاد کردند اما در پاکستان، هر پنج سال یک بار انتخابات برگزار می شود و یک نظام پهلوی دیگر حاکم می شود؛ ما می خواهیم با پیروی از نسخه نجات بخش انقلاب اسلامی ایران که سبب سرافرازی امت اسلام است، این انقلاب را در پاکستان و همه جهان اسلام گسترش دهیم.

 

وی از امام خمینی(ره) به عنوان الگوی بزرگ بنیانگذار این موسسه، نام برد و افزود: در 22 دسامبر 2012 راهپیمایی ها برای تغییر نظام آغاز شد اما با وجود این که صلح آمیز و بدون درگیری و خونریزی بود دولت برخورد کرد.

 

ناامنی ها و مشکلات پاکستان و افعانستان ناشی از نبود یک جمهوری اسلامی است

رییس شورای عالی مؤسسه بین المللی «منهاج القرآن» با اشاره به توطئه های امریکا در ناامنی و اقدامات تروریستی در پاکستان، خاطرنشان کرد: تا زمانی که حکومتی مانند جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و افغانستان حاکم نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت.

 

وی با تأکید بر لزوم رهبری یکپارچه و قدرتمند در پاکستان، درگیری های فرقه ای دهه اول محرم در این کشور را ناشی از توطئه دشمنان اهل بیت(ع) علیه اتحاد مسلمانان دانست و گفت: کسانی که عاشقانه علم امام حسین(ع) را حمل می کنند و در مصایب ایشان اشک می ریزند هرگز نمی توانند اهل خشونت علیه یکدیگر باشند بنابراین شکی نیست که دست استکبار در میان است که می خواهد پاکستان را یک کشور شکست خورده نشان دهد و از این رهگذر به اهداف درازمدت خود در منطقه دست یابد.

 

عزم راسخ منهاج القرآن بر ایجاد جنبش بیست میلیونی

القادری ادامه داد: حتی در برابر یک راهیپمایی صلح آمیز هم مسلحانه و با خشونت برخورد می کنند با این وجود، علامه محمدطاهر القادری(پدرم) با صراحت از مردم خواسته تا نماز جماعت بیست میلیونی انقلابیون را برپا کنند.

 

وی در پاسخ این پرسش که نظر شما در مورد رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چیست، ابراز کرد: آیت الله خامنه ای جانشین برحق و شایسته امام خمینی(ره) هستند که پس از رحلت امام(ره)، با ادامه مسیر ایشان، نظام اسلامی را از بحران ها و فتنه های متعدد نجات داده اند.

 

تمسک به ثقلین، تنها راه نجات امت اسلام است

رییس شورای عالی مؤسسه بین المللی «منهاج القرآن»، تروریست هایی که در کشورهای اسلامی ایجاد تشویش و ناامنی می کنند را، پیروان خوارج نهروان خواند و گفت: این ها همه را جز خود، کافر دانسته و از بین می برند و پیامبر مکرم اسلام(ص)، بارها نسبت به ظهور پی در پی خوارج تا بیست بار، تذکر داده اند.

 

القادری با تأکید بر این که تمسک به ثقلین، تنها راه نجات امت اسلام است، تصریح کرد: دغدغه علامه القادری در موسسه منهاج این است که جوانانی را که تحت تأثیر القائات سوء تروریست ها به عوامل انتحاری مبدل می شوند، نجات داده و جذب اسلام اصیل کند و در این راستا موفقیت های خوبی هم داشته است.

 

وی در ادامه به سفرهایش به نقاط محروم و دورافتاده پاکستان و صحبت با جوانان به منظور جلب اتحاد و یجاد جنبش نمازگزاران انقلابی، اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد پاکستانی ها ارادتمند اهل بیت(ع) هستند اما همان عده اندک باقیمانده با تحریک استکبار جهانی، مدام دست به توطئه و آشوب می زنند.

 

به گفته رییس شورای عالی مؤسسه بین المللی «منهاج القرآن»، این مؤسسه به مرکزیت لاهور که در بیش از صد کشور جهان شعبه دارد و بزرگترین مؤسسه غیردولتی در جهان اسلام به شمار می رود، با محوریت تبلیغ دین و تلاش در جهت وحدت مسلمانان، در سال 1981 از سوی محمدطاهر القادری، از علما و مفسران بزرگ اهل سنت تأسیس شد و هم اکنون بیش از سی هزار طلبه زن و مرد در دانشگاه علوم اسلامی منهاج به عنوان بزرگ ترین حوزه دینی اهل سنت، مشغول تحصیل هستند./930/پ202/ب

ارسال نظرات