۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۹۰۱۳۳

علمای شیعه و سنی لبنان انفجارهای تروریستی سفارت ایران را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه و سنی لبنان با صدور پیام‎های جداگانه انفجارهای تروریستی در برابر سفارت ایران را محکوم و بر لزوم بازداشت و محاکمه عاملان آن تأکید کردند.
علماي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انفجار تروریستی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن 170 تن شد و حجت الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران نیز به شهادت رسید، علمای شیعه و سنی لبنان این جنایت را به شدت محکوم کردند.

 

شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش اصلاح و وحدت در پیامی خاطر نشان ساخت: انفجارهای تروریستی بیروت، جنایت علیه وحدت ملی، همزیستی مسالمت آمیز و امنیت و ثبات لبنان است و از پروژه فتنه نشات می گیرد.

 

وی همه مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد و اظهار داشت که باید فضا را برای آغاز تحقیقات از سوی دستگاه های ذیربط فراهم شود.

 

حجت الاسلام حسن عبدالله از علمای شیعه صور و جبل عامل نیز گفت: ناامنی و انفجارهای تروریستی نتیجه شکاف سیاسی کنونی در لبنان است که ضرورت تشکیل فوری دولت را نشان می دهد.

 

این عالم شیعه، جنایت تروریستی را به خانواده های شهدا تسلیت گفت و تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از رخداهای کنونی لبنان و منطقه سود می برد.

 

شیخ سلیم سوسان، مفتی صیدای لبنان هم در واکنش به این جنایت اظهار داشت: از دستگاه های امنیتی و قضایی می خواهیم عاملان این جنایت را شناسایی کرده و آنان را به سزای اعمال خود برسانند.

 

وی ادامه داد: ما بر وحدت و شعور یکپارچه ملت ایمان داریم و تأکید می ورزیم که شیعه و سنی و مسیحی با قدرت در برابر فتنه مذهبی و طایفه ای خواهند ایستاد.

 

از سوی دیگر حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت با محکومیت انفجارهای تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، شهادت حجت الاسلام انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان را تسلیت گفت.

 

این عالم شیعه تصریح کرد: این جنایت به مثابه تجاوز آشکار علیه همزیستی مسالمت آمیز و پیامی خطرناک برای لبنانی ها به شمار می آید.

 

شیخ مالک الشعار، مفتی طرابلس نیز بیان داشت: این انفجارهای تروریستی در ادامه انفجارهای تروریستی طرابلس و مساجد آن رخ داد که شهروندان بی گناه را مورد هدف قرار می دهد.

 

وی لبنانی ها را از تحت تأثیر پیامدهای این جنایت برحذر داشت و تشکیل دولت حامی ملت و اقتصاد کشور را عامل پایان بحران ها در لبنان دانست.

 

حجت الاسلام احمد شوقی الامین، رییس جمعیت علمای دین در این باره گفت: عاملان انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران، شیطان صفت هایی هستند که هیچ ارتباط با دین و اسلام و انسانیت ندارند.

 

وی افزود: کسانی که به حمایت مالی و مسلحانه از تروریست ها می پردازند باید در برنامه های خود تجدید نظر کنند.

 

حجت الاسلام شوقی الامین شهادت حجت الاسلام انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی را به ملت و سفارت ایران تسلیت گفت.

 

گفتنی است به دنبال دو انفجار انتحاری در منطقه بئرالحسن در الجناح در حومه جنوبی نزدیکی سفارت ایران در بیروت 23کشته به همراه داشت. در این دو انفجار تا این لحظه بیش از 146 نفر زخمی شدند که هویت 20 نفر مشخص شده است./980/ب911/د

ارسال نظرات