۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۹۰۲۳۸

روز افزونی شکاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ در حالی که نتانیاهو در تکاپو برای ایجاد تحریم های بیشتر علیه ایران است، باراک اوباما بار دیگر با افزایش تحریم ها مخالفت کرد.
شکاف ميان آمريکا و اسرائيل به خاطر ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری دویچه وله، در آستانه برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای در ژنو باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، مخالفت دوباره خود را با تشدید تحریم‌ها علیه ایران ابراز داشت.

 

اختلاف نظر جناح‌های سیاسی در آمریکا بر سر رویکرد این کشور در قبال مناقشه‌ی هسته‌ای ادامه دارد. علیرغم پافشاری جمهوری‌خواهان بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، بار دیگر مخالفت خود را با این امر ابراز داشت.

 

وی در دیدار و گفتگویی دو ساعته با شماری از سناتورهای آمریکا در کاخ سفید تصریح کرد: تا زمانی که مذاکرات طرفین بر سر رفع مناقشه‌ی هسته‌ای ادامه دارد، باید از اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران چشم پوشید.

 

شایان ذکر است، بنیامین نتانیاهو نیز با سفر به مسکو و برلین تمام تلاش خود را می کند تا در روند مذاکرات ژنو خلل ایجاد کند. هرچند وی از این سفرها نتیجه ای نگرفته است، اما فرانسه تنها کشوری بود با سفر رئیس جمهور خود به فلسطین اشغالی به رژیم صهیونیستی قول مساعدت داده است.

 

حال این اختلاف نظر میان آمریکا و رژیم صهیونیستی، عمیق تر شدن شکاف سیاسی میان این دو هم پیمان را آشکارتر کرده است./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات