۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۹۰۳۷۱
خطیب جمعه ارومیه:

سعادت اخروی در گرو فاصله گرفتن از لذت های دنیوی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه گفت: سعادت اخروی از آن کسانی است که از لذایذ دنیوی فاصله بگیرند و رضایت الهی را جلب کند.
حجت الاسلام کاظم سلامتي،امام جمعه موقت اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، امام جمعه موقت ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه  اظهار کرد: سعادت و خوشبختی اخروی ازآن کسانی است که از لذایذ دنیوی فاصله گرفته و با عمل به دستورات الهی و جلب رضایت و خشنودی خدا و خلق خدا، بهشت را از خداوند متعال هدیه بگیرند.

 

وی در ادامه به قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در دشت نینوا اشاره کرد و افزود: قیام عاشورا بزرگترین پیام الهی به تمام مسلمانان جهان است.

 

حجت الاسلام سلامتی اضافه کرد: مصائب و مشکلاتی که در این قیام خونین بر سر ائمه معصوم و اهل بیتشان آمده است حکمت ها و درس های زیادی برای انسانها دارد که باید در آنها تدبر شود.

 

خطیب جمعه ارومیه در ادامه خطبه ها به تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج مدرسه عشق است و جلوه های الهی بودن آن در جبهه های حق علیه باطل و در طول هشت سال دفاع مقدس به خوبی نمایان شده است.


وی با بیان این که عشق بسیجیان به دفاع از ارزش های معنوی و زنده نگهداشتن دین مبین اسلام است، گفت: بسیجیان در زمان جنگ با نثار جان و مال و ناموس خود خلوص و فداکاری خود را به نمایش گذاشتند.


حجت الاسلام سلامتی با اشاره به فرموده حضرت امام راحل "  ˈدر این دنیا افتخار من این است که خود یک بسیجی هستمˈ" تصریح کرد: امام راحل با این سخن ثابت کردند که انقلاب اسلامی ایران با فداکاری و ایثارگری های همین بسیجیان پیروز شده و در ادامه نیز پیروز و سربلند خواهد ماند.

 

وی با بیان این که از وجود 20 میلیون بسیجی با نشاط، آماده و انقلابی در کشور افتخار می کنیم، گفت: امروز بسیجیان نقش مهمی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و علمی دارد به طوری که بسیاری از متخصصان و کارشناسان علوم هسته ای ایران از بطن همین بسیجیان به پا خاسته اند.

امام جمعه موقت ارومیه در ادامه به هفتم آذر روز نیروی دریایی اشاره و خاطرنشان کرد: دلاور مردان نیروی دریایی در کنار دیگر نیروهای مسلح کشورمان همواره در صحنه های نظامی کشور حضور داشته و رشادت های فراوانی از خود به جا گذاشته اند که نمونه بارز آن نبرد تنگاتنگ آنان در 29 فروردین سال 76 مقابل نیروهای مزدور آمریکایی در منطقه خلیج فارس بود./936/پ202/ع

ارسال نظرات