۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۹۰۳۹۲
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

با تمام نارسایی‌ها و مشکلات در برابر تحریم‌های دشمن می ایستیم

خبرگزاری رساـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی و ولایت نعمتی الهی در این برهه از زمان است و ما باید بتوانیم با تمام این نارسایی‌ها و مشکلات در برابر تحریم دشمن ایستادگی و برای حفظ نظام اسلامی و ارزش های امام و رهبری تلاش کنیم.
دکتر اسماعيل کوثري، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در اولین یادواره شهدای گردان الحدید که شامگاه جمعه یکم آذرماه در سالن آبگینه تهران با بیان این که از همان اوایل انقلاب دو تفکر ملی گرایی و نهضت آزادی و دیگری پیاده سازی اسلام حقیقی در نظام وجود داشت، اظهار داشت: این دو تفکر در تشکیل سپاه هم تأثیر خود را داشت.
وی افزود: بعضی می‌گفتند باید اسم سپاه را گارد ملی بگذاریم و زیر نظر رئیس جمهور باشد و بعضی از یاران امام معتقد بودند باید نامش را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بگذارند و زیر نظر شخص امام باشد که البته در نهایت  یاران امام توانستند تفکر و نگاهشان را پیاده کنند.
فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول‌الله درباره اهداف مبنایی تشکیل سپاه گفت: وقتی سپاه  تشکیل شد حرفی از این نبود که جزو نیروهای مسلح باشد و اگر هم حرفی بود، این‌طور بود که 90 درصد فعالیت‌هایش عقیدتی و 10 درصد آن نظامی باشد اما ضرورت‌های جنگ باعث شد تا سپاه وارد امور نظامی هم بشود.
سردار کوثری در بیان روحیه شهادت‌طلبی نیروهای گردان الحدید اظهار داشت: عمر متوسط نیروهای ما در آن زمان 4ماه بود و هرکه می‌آمد می‌دانست 4ماه بعد شهید می‌شود اما باز هم افراد می آمدند و لباس سبز سپاه را برتن می‌کردند و کسی برای شغل و حقوق نمی‌‌آمد و نیات همه خالص و صادقانه و الگوی آن‌ها حضرت سیدالشهدا بود.
وی با بیان این که حضرت امام با تدبیری که داشتند، این نظام را تشکیل و 10 ماه قبل از شروع جنگ فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج را دادند، ابراز داشت: حضرت امام از ابتدا فرموده بودند این تشکیلات باید مردمی باشد اما دیدیم و می‌بینیم که بعضی اصلاً اهمیتی به بسیج نمی‌دهند.
فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله ابراز کرد: اوایل دوران دفاع مقدس، ما فرصت آموزش چگونگی کار با ادوات جنگی به نیروها را نداشتیم و از طرفی هم نمی‌توانستیم به دشمن بگوییم صبرکند تا ما نیروهایمان را آموزش دهیم ولی برخی با بی انصافی می‌گویند این‌ها تدبیر نظامی نداشتند و دیوار گوشتی تشکیل می‌دادند در حالی که همین‌ افراد در همان زمان، هیچ کمکی نکردند.
وی افزود: دشمن برنامه حرکت خود را طوری برنامه‌ریزی کرده بود که طی 7 روزه تهران را تسخیر کند اما شهدا با تمام کاستی‌ها در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و در آخر نیز شهادت نصیبشان شد.
کوثری درباره اتفاقات اخیر و تحریم‌ها علیه ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی و ولایت نعمتی الهی در این برهه از زمان است و ما باید بتوانیم با تمام این نارسایی‌ها و مشکلات در برابر تحریم دشمن ایستادگی و برای حفظ نظام اسلامی و ارزش های امام و رهبری تلاش کنیم./ 956/پ202/ج
ارسال نظرات