۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۹۰۷۴۵

آمریکا کرزای را تهدید کرد

خبرگزاری رسا ـ به گفته مقامات آمریکایی، اصرار بر سر امضای سریع این توافق‌نامه به خاطر داشتن زمان کافی برای برنامه‌ریزی دقیق پیرامون وظایف آتی نیروهای خارجی در افغانستان است.
نظاميان خارجي در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: اختلافات میان آمریکا و دولت کرزای به حدی رسیده است که دولت آمریکا اعلام کرده در صورتی که پیمان نامه امنیتی هر چه زودتر به امضا نرسد، تمامی واحدهای نظامی خود را تا اواخر سال 2014 از افغانستان خارج خواهد کرد.


به گزارش این خبرگزاری؛ سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا که که برای گفتگو با مقامات افغان در کابل به سر می‌برد، تصریح کرد: در صورت عدم امضای این پیمان، آمریکا متعهد نیست به استقرار سربازان خود در افغانستان ادامه دهد.


به گفته کاخ سفید، سوزان رایس صریحاً به حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، گفته است: بدون امضای سریع این پیمان ایالات متحده چاره‌ای جز این ندارد که برنامه‌ریزی آتی خود پس از سال 2014 را بدون نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در نظر گیرد.


به گفته مقامات آمریکایی، اصرار بر سر امضای سریع این توافق‌نامه به خاطر داشتن زمان کافی برای برنامه‌ریزی دقیق پیرامون وظایف آتی نیروهای خارجی در افغانستان است. /1421/1409/ح

ارسال نظرات