۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۰۹۱۳
حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به مذاکرات ژنو:

آمریکا می‌خواهد روحیه استکبارستیزی ملت ایران را بشکند

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به کارشکنی فرانسه در مذاکرات ژنو 2، آمریکا را مسؤول اصلی این کارشکنی دانست و گفت: آمریکایی‌ها با این نقشه می‌خواستند روحیه استکبارستیزی ملت ایران را بشکنند تا به نوعی کینه مردم نسبت به آمریکا کم شود.
حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير پيشين اطلاعات حجت الاسلام حيدر مصلحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات در همایش بسیج، اهداف، کارکردها و آینده پیش رو که پیش از ظهر امروز به همت مدیریت ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه و در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه قم برگزار شد، با اشاره به کارشکنی فرانسه در مذاکرات ژنو 2، آمریکا را مسؤول اصلی این کارشکنی دانست.

 
وی با بیان اینکه فرانسه عددی نیست که در برابر آمریکایی‌ها که می‌گویند ما موافق مذاکره بودیم، بازی را به هم بزند و بعد هم برای ارائه گزارش به اسرائیل برود، گفت: آمریکایی‌ها با این نقشه می‌خواستند روحیه استکبارستیزی ملت ایران را بشکنند تا به نوعی کینه مردم نسبت به آمریکا کم شود.
 
مذاکره ترفندی برای جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران است
 
وزیر پیشین اطلاعات در ادامه تحریم‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را سبب پیشرفت‌های بزرگ هسته‌ای کشور دانست و افزود: جان کری در سخنان خود اعتراف کرده بود که اگر 10 سال قبل با ایران به توافق می‌رسیدیم و مذاکره می‌کردیم، سبب جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران می‌شد.
 
حجت‌الاسلام مصلحی، نیاز جمهوری اسلامی ایران به غنی‌سازی 20 درصد را تنها برای درمان توصیف و تصریح کرد: آن زمان به غربی‌ها گفتیم که این سوخت را برای ما فراهم کنید پولش را می‌دهیم اما آنها قبول نکردند و این به نفع ما شد؛ مسؤولان نظام با آنها در آن مقطع بسیار همکاری کردند.
 
وی ادامه داد: حتی آنها گفتند آنچه غنی‌سازی کردید از ایران خارج کرده و در ترکیه پلمپ کنید و مقام معظم رهبری با همه سختی این قضیه که اول مخالفت کردند بعد از آن به سبب مشکلات درمانی و بیماری‌ها گفتند که اشکالی ندارد.
 
حجت الاسلام مصلحی نتیجه تحریم‌های غرب را دستیابی به غنی‌سازی 20 درصد در مدت محدود عنوان و اظهار کرد: آمریکا و غربی‌ها که آن موقع روی حق غنی‌سازی سه و نیم درصد بحث می‌کردند، امروز باید روی 20 درصد بحث کنند.
 
وی که با هدف پاسداشت هفته بسیج و تبیین کارکردهای آن در این همایش حضور یافته بود با بیان اینکه بسیج در راستای معماری انقلاب اسلامی و با هدف زمینه‌سازی ظهور امام زمان‌(عج)، از سوی امام راحل پایه‌گذاری شد، ابعاد و شاخص‌های گفتمان امام‌(ره) و رهبری درباره بسیج را در سه بعد ارائه کرد.
 
حجت‌الاسلام مصلحی از عقلانیت به عنوان نخستین شاخصه گفتمان امام و رهبری نام برد و مقابله با تحجر، خرافه‌گری و تأکید بر دانایی‌محوری را از مباحث مهم آن برشمرد.
 
رهبری در جمع بسیجیان از چهره استکبار رونمایی کرد
 
وی با اشاره به اینکه علم از اسلام به دیگر نقاط جهان منتقل شده است، متذکر شد: امروز سرقتی که نسبت به علم از جهان اسلام شد به عنوان تکرار علم به کشور برمی‌گردد و آنچه امروز دنیای استکبار به عنوان پیشرفت‌های علمی به رخ ما می‌کشد، پیشرفت علم نیست بلکه تکرار علم است.
 
وی با بیان اینکه استکبار سرمایه‌های عظیم علمی را از کشورهای اسلامی به تاراج برده است، تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری مسأله توجه به علم و فناوری را در دستور کار قرار می‌دهند به سبب موفقیت‌های بزرگی است که نه تنها برای ایرانی‌ها بلکه برای بسیاری از مسلمانان منطقه با خط‌دهی از انقلاب اسلامی به وجود آمده است.
 
وی استکبارستیزی را به عنوان شاخصه مهم عقلانیت مطرح کرد و گفت: امام محور استکبارستیزی را تهاجم قرار دادند و سخنان رهبری در جمع بسیجیان رونمایی از چهره استکبار بود که اگر در مسیر رو به جلو به طراحی‌های استکبار توجه نکنیم قطعا در پیشبرد انقلاب ناکام خواهیم ماند.
 
حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه استراتژی دشمن از ابتدای انقلاب مقابله با روحیه استکبارستیزی ملت ایران و تمرکز بر روی تغییر رفتارهای هویت‌بخش نظام بوده است، از طلاب خواست که تحولات مختلف انقلاب اسلامی را برای دستیابی به برنامه‌های استکبار مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار دهند.
 
انقلاب بدون استکبارستیزی به ثمر نمی‌رسد
 
وی به ید طولای انگلیسی‌ها در ایجاد اختلافات قومی، مذهبی و قبیله‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه در تقسیم کار بین استکبار در منطقه خاورمیانه، همه طراحی‌ها به عهده سرویس‌های جاسوسی انگلیس است، تصریح کرد: استکبار هرگز نمی‌خواهد یک ساختار حکومتی برخواسته از انقلاب اسلامی شکل بگیرد.
 
وزیر پیشین اطلاعات یادآور شد: امروز مؤسسات بزرگی در آمریکا، انگلیس، فرانسه،‌ آلمان، عربستان، ترکیه، آذربایجان و پاکستان، سرویس‌های اطلاعاتی را را برای شناسایی، تجزیه و تحلیل شعارهای انقلاب شکل داده‌اند، آنقدر که آنها روی صحیفه امام کار کرده‌اند ما نکرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه انقلاب بدون استکبارستیزی به ثمر نمی‌رسد، فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان را رونمایی از اهداف پلید استکبار توصیف و بر تقویت استکبارستیزی ملت ایران که از شاخصه‌های مهم عقلانیت انقلاب اسلامی است تأکید کرد.
 
فتنه 88 ایستادگی اشرافیت در مقابل جمهوریت بود
 
حجت‌الاسلام مصلحی در ادامه از مردم سالاری دینی به عنوان مظهر عقلانیت امام راحل و رهبر معظم انقلاب نام برد و با اشاره به فتنه 88 که ایستادگی اشرافیت در مقابل جمهوریت بود، گفت: وقتی قضیه روز عاشورا اتفاق می‌افتد نهم دی شکل می‌گیرد و این نشانه مردم‌سالاری دینی است.
 
وزیر پیشین اطلاعات پیشرفت‌ همراه با اعتماد به نفس و خوداتکایی، ولایت‌مداری، اخلاق‌محوری، انتقادپذیری و اعتراف به اشتباه، اخلاص و توکل،‌ ساده‌زیستی، توأم کردن سیاست و معنویت و گسترش عدالت، رسیدگی به محرومان و مقابله با کاخ‌نشینان را از دیگر محورهای عقلانیت مدنظر امام و رهبری برشمرد.
 
وی وحدت‌گرایی را از محورهای دیگر عقلانیت عنوان و اظهار کرد: باید بر روی وحدت سرمایه‌گذاری کرده، نوع، شکل و چگونگی آن به درستی مشخص شود؛ باید ببینیم در حرکت‌ها و طراحی‌هایی که انجام می‌دهیم تا چه اندازه در مسیر عدالت و موافق گفتمان امام و رهبری است./920/پ201/ج
ارسال نظرات