۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۹۱۱۹۶
نماینده ولی فقیه در سپاه انصار المهدی:

حضور تخصصی طلاب بسیجی در میدان جنگ نرم انکارناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان طلاب بسیجی را افسران جوان جنگ نرم توصیف کرد و گفت: طلاب باید به صورت تخصصی وارد حوزه بسیج شوند که این میدان برای حل مشکلات جامعه مانند دوران دفاع مقدس جنگجو می طلبد.
حجت الاسلام علي متين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی متین، نماینده ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) زنجان، صبح امروز با حضور در مراسم گرامی داشت هفته بسیج که در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برگزار شد، با تأکید بر فراگیر شدن تفکر و منش بسیج در جامعه گفت: هفته بسیج یک بهانه و نماد است که در آن برنامه های بسیج مطرح شود؛ اما باید توجه داشت که تفکر، منش و رفتار بسیج باید همیشه در جامعه فراگیر شده و جریان داشته باشد و البته باید دانست که بسیج نباید مختص به زمان و مکان های خاصی باشد بلکه باید به متن زندگی همه مردم وارد شود.

وی در ادامه با خطاب به طلاب افزود: شما طلاب باید به صورت تخصصی وارد این حوزه فکری شوید چون شما طلاب بسیجی افسران جوان جنگ نرم هستید و این میدان همچنان برای حل مشکلات مانند دوران دفاع مقدس مبارز و جنگجو می طلبد.

نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان در ادامه تاریخ تشکیل بسیج را صدر اسلام دانست و اظهار داشت: زمان تشکیل بسیج را می توان از زمان صدر اسلام شناسایی کرد چون بسیج مفهوم گسترده ای دارد و بر تمامی مبارزان راه اسلام می توان نام بسیج را عنوان کرد ولی به صورت وسیع و فراگیر امام خمینی(ره) در زمان انقلاب این کلمه را وارد ادبیات سیاسی جامعه دینی ایران اسلامی کردند و آن را به کمک مردم به تمامی مسائل زندگی مردم تعمیم و سرایت دادند.

حجت الاسلام متین در ادامه با اشاره به آیه مبارکه 46 سوره سبأ و نسبت آن با تعریف بسیج تصریح کرد: با توجه به این آیه می توان تفکرات بسیج را تبیین کرد که آن نیز در کلمات ائمه اطهار(ع) وجود دارد و مفهوم آن هم این است که اگر توانستیم دو نفر دو نفر یعنی به صورت دسته جمعی برای اصلاح امور و خدمت به اسلام اقدام می کنیم ولی اگر بقیه همراه نشدند کار را رها نمی کنیم چون به هدف و کار خود ایمان داریم بلکه به صورت فردی و تنها برای اصلاح امور و خدمت به اسلام اقدام می کنیم.

وی در ادامه امام شناسی و عدم فریب خوردن هنگام فتنه را یکی از ویژگی های بارز بسیج عنوان و تأکید کرد: یکی از ویژگی های بارز بسیج امام شناسی است که در این صورت امام را یاری خواهد کرد و برای ایشان یار خواهد شد ولی در غیر این صورت بار و سربار برای امام خواهد بود مانند جناب مالک اشتر که در امام شناسی در حد اعلی قرار داشت و تا آخرین لحظه در رکاب و کنار امام علی(ع) بود نه این که مانند برخی ها وقتی قرآن ها را بر سر نیزه زدند فریب خورده و امام خود را تنها بگذارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان در پایان افزود: یکی دیگر از ویژگی های بسیج بصیرت او است که در زمان فتنه امام را قطب نمای خود قرار دهد و همگام با او حرکت کند تا باری از دوش امام بردارد نه این که از امام جلوتر باشد تا نهروان دیگری به پا شود.

گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآنی حفظ و قرائت و همچنین از برگزیدگان مسابقات ورزشی که از سوی حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شده بود با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد. /949/پ202/س

ارسال نظرات