۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۹۱۷۲۲

چندخبرکوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در راستای سیاست‌های این سازمان مبنی بر بهره گیری از مشارکت مردم در توسعه فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه، 2150 مرکز فرهنگی قرآنی در امامزادگان راه اندازی شده است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن ربیعی، سخنگوی این سازمان با بیان این مطلب افزود: در این راستا در سال 90 در 1326 بقعه و امامزاده کشور مرکز فرهنگی و قرآنی تاسیس شد که این رقم در سال 91 به 1984 مرکز افزایش یافت .

ربیعی: 2150 مرکز فرهنگی قرآنی بصورت مردمی در امامزادگان راه اندازی شده است

ربیعی با اشاره به این‌که در سال 92 در 2150 بقعه متبرکه کشور بصورت مردمی مرکز فرهنگی قرآنی ایجاد شده است، افزود: در این سال برای 1956 مدیر این مراکز فرهنگی حکم صادر شده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی این سازمان برای مدیران این مراکز گفت: در سال 90، 12 دوره، در سال 91، 15 دوره و در سال 92 تاکنون 5 دوره آموزشی در سراسر کشور برگزار شده است.

وی با اعلام این‌که در راستای تبدیل بقاع‌متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و عمل به تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی و قرآنی، وجود مراکز فرهنگی  و قرآنی در بقاع متبرکه امامزادگان براساس سیاست‌های کلی سازمان اوقاف و امور خیریه ضروری بود، تصریح کرد: این امر با هدف بسترسازی جهت نیل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و در راستای تبدیل بقاع‌متبرکه به قطب فرهنگی و زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت فعال مردم بویژه جوانان و نیروهای متعهد و ارزشی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه صورت می‌گیرد.

ربیعی ادامه داد: تحقق ارزش‌ها و اصول سیاست فرهنگی قرآنی در بقاع‌متبرکه، تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ نورانی اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی و گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی قرآنی بقاع ‌متبرکه از دیگر اهداف راه‌اندازی مراکز فرهنگی قرآنی است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه، مجموعه‌ای است متشکل از نیروهای فعال، متعهد، ارزشی، افتخاری و مردمی که توسط هیئت امنای بقاع‌متبرکه، به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآنی، ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

مسابقه «ایده های وقفی» برگزار می‎‌شود

مدیر موسسه فرهنگی راسخون از برگزاری مسابقه «ایده های وقفی» به مناسبت هفته وقف توسط این سازمان خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد سجادی، مدیر موسسه فرهنگی راسخون وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ وقف، اظهار داشت: مسابقه «ایده های وقفی» امسال به منظور جلب مشارکت و اخذ ایده‌های برتر در زمینه ارتقاء سطح فرهنگ وقف و نهادینه سازی این سنت حسنه در جامعه براساس مبانی دینی و قرآنی برگزار می‌شود .

وی ادامه داد: علاقه مندان، صاحب نظران و تمامی اقشار جامعه می‌توانند مقاله، مطلب، طرح، ایده و ... خود را با موضوع «به نظر شما چگونه می‌توان وقف را در جامعه احیاء و ارزش‌های والای آن را تبیین نمود؟» تا 5 دی ماه به رایانامه راسخون ارسال کنند.

حجت الاسلام سجادی با اشاره به جوایز این مسابقات گفت: جوایز این مسابقه شامل؛ کمک هزینه سفر مشهد مقدس به 14 نفر به مبلغ 3 میلیون ریال، کارت هدیه به 14 نفر به مبلغ 1 میلیون ریال و جوایز نفیس فرهنگی به 72  نفر است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی راسخون در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌بایست طرح‌ها و ایده‌های خود را حداقل در یک صفحه A4 به پست الکترونیکی این موسسه به نشانی INFO@RASEKHOON.NET  ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند به پایگاه اینترنتی موسسه راسخون به نشانی http://www.rasekhoon.net  مراجعه کنند.

مسابقه «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» در 6 بخش برگزار می‌شود

مجتمع فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامورخیریه پوستر و فراخوان مسابقه قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی را منتشر کرد.

با نزدیک شدن به دهه آخر ماه صفر و سالروز شهادت ثامن الحجج علی بن الموسی الرضا(ع)، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه طرح استقبال و خدمت رسانی زائران پیاده روی حرم رضوی(ع) را برگزار می‌نماید که از این رو مجتمع فرهنگی پژوهشی این معاونت پوستر و فراخوان قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی را منتشر کرد.

براساس این گزارش، مسابقه «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در بخش‌های شعر، عکس، کلیپ و نماهنگ، داستان نویسی، خاطره نویسی، مطبوعات و خبر برگزار خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: علاقه مندان به شرکت در  این مسابقه تا تاریخ 12 بهمن ماه 1392 فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه مربوطه ارسال نمایند.

این گزارش حاکیست، کمک هزینه حج عمره، عتبات عالیات و ... از جمله جوایزی است که به برندگان این مسابقه اهدا خواهد شد.

همچنین آدرس دبیرخانه‌های هربخش برای ارسال آثار به شرح ذیل است:

«آدرس دبیرخانه بخش شعر: استان خراسان رضوی، مشهد مقدس، میدان سعدی، خیابان آبکوه، مقابل پمپ بنزین، اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، معاونت فرهنگی و اجتماعی کدپستی: 113659533»، «آدرس دبیرخانه بخش عکس: استان گلستان، شهرستان گرگان، خیابان شهید رجایی، روبروی کلانتری 13، اداره کل اوقاف و امورخیریه گلستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی، کدپستی: 4913685578»، «آدرس دبیرخانه بخش کلیپ و نماهنگ: استان مازندران، ساری، بلوار ارتش، اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران،‌ معاونت فرهنگی و اجتماعی،‌ کدپستی: 4818813714»، «آدرس دبیرخانه بخش داستان نویسی: استان سمنان،‌ میدان سعدی ابتدای بلوار قائم، اداره کل اوقاف و امور خیریه سمنان، معاونت فرهنگی و اجتماعی کدپستی: 3519639458»، «آدرس دبیرخانه بخش خاطره نویسی: استان خراسان جنوبی، بیرجند، تقاطع خیابان معلم و خیام، اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی، معاونت فرهنگی و اجتماعی،‌کدپستی: 9717844741»، «آدرس دبیرخانه بخش مطبوعات و خبر: استان خراسان شمالی، بجنورد، حدفاصل میدان کارگر و شهید، کوچه شهید محمدی، اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، کدپستی: 9414873334».

کتاب «تا امام مهربانی» منتشر شد

مجتمع فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کتابچه «تا امام مهربانی» را تولید و منتشر کرد.

این کتابچه که ویژه مناسبت‌های دهه آخر صفر و با محوریت طرح استقبال و خدمت رسانی زائران پیاده روی حرم رضوی(ع)، به چاپ رسیده است.

براساس این گزارش، قلعه مستحکم، خسته ام ولی نامید نیستم، حقش را می‌شناسیم، مظلومین تاریخ، نمی از یمی، چه کسانی شفاعت میشن؟، نردبان آسمان، عاشق سجده‌ام، گرد غربت، عمق محبت، خیلی لذت بردم و ... از بخش‌های متنوع و خواندنی هستند که این کتابچه به آن‌ها می‌پردازد.

مجموعه نمایشگاهی «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» منتشر شد

مجتمع فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامورخیریه مجموعه نمایشگاهی «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» را در 20 تابلو همزمان با برگزاری طرح استقبال از زائران حرم رضوی منتشر می‌نماید.

با نزدیک شدن به دهه آخر ماه صفر و روز شهادت ثامن الحجج علی بن الموسی الرضا(ع)، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه طرح استقبال و خدمت رسانی زائران پیاده، حرم رضوی را برگزار می‌نماید که از این رو مجتمع فرهنگی پژوهشی این معاونت مجموعه نمایشگاهی قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی را در 20 تابلو منتشر کرد.

براساس این گزارش، حصار لااله الاالله، مظلومین تاریخ،‌ معدن صدق و صفا،‌ من غم و مهر حسین با شیر از مادر گرفتم،‌ عمق محبت، فتح الفتوح امام،‌ کبوتران حرم، مهربان تر از مادر،‌ عشق دیدنی این زیارت مهم است و ... از جمله تابلوهای موجود در این مجموعه نمایشگاهی است.

این گزارش می‌افزاید: از بخش‌های دیگر این تابلوها، می‌توان به حدیثی گهربار از ائمه معصومین(ع) پیرامون زیارت امام رضا(ع) و مقام و منزلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) اشاره نمود./996/پ203/ن

ارسال نظرات