۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۲۶۹۶

عصبانیت آلمان از اتحاد روسیه و اوکراین

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه جدید آلمان روز سه شنبه در کنفرانس خبری در برلین با عبارات تندی علیه مقامات روسیه و اوکراین سخن گفت.
فرانک والتر اشتاين ماير وزير امور خارجه جديد آلمان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه جدید آلمان روز سه شنبه در کنفرانس خبری در برلین شرکت کرد و با عبارات تندی علیه مقامات روسیه و اوکراین سخن گفت.


این سخنان در حالی مطرح می شود که ویتالی کلیچکو، بوکسور سابق و یکی از رهبران مخالفان دولت اوکراین از اشتاین مایر خواسته است که از کی یف و اجتماع معترضان دیدار کند.


فرانک والتر اشتاین مایر به خبرنگاران می گوید: واقعا این یک رسوایی است که مقامات روسی از شرایط سخت و اضطراری اقتصادی اوکراین برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند و مانع توافق اوکراین با اتحادیه اروپا شده اند. ما بر سر این موضوع توافق داریم که رفتار خشن نیروهای امنیتی اوکراین بر ضد معترضان ظالمانه و غیر قابل قبول است.


گفته های این مقام آلمانی در حالی است که این اتحادیه اروپا بود که در مرحله اول با فشار بر اقتصاد اوکراین، این کشور را تهدید کرد که در صورت امضا نکردن توافق با این اتحادیه و زیر سلطه در نیامدن اقتصاد این کشور، تحریم های سخت گیرانه ای را اتخاذ خواهد کرد./1421/1409/ح

ارسال نظرات