۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۹۲۸۷۱
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف مطرح کرد؛

اجرای طرح های مهر تندرستی و دست‌های مهربانی برای کمک به بیماران و مستمندان

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: حوزه امامزادگان ما 1117 بقعه را باید مرمت و بازسازی کنیم و هزینه پیش بینی شده آن حدود 110 میلیارد تومان است که حدود 55 میلیارد آن محقق شده است.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز در نشست خبری سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وظیفه اصلی ما این است که موقوفات را جمع آوری کرده و به نیات واقفین جامعه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه افزود: در سال 1392 هفتاد میلیارد تومان در موقوفات هزینه شده و ما سعی در همه گیر کردن نیات واقفین داریم، به طور مثال در طرح پیوند آسمانی کمک هزینه ازدواج 1105 زوج جوان را متقبل شده‌ایم و همچنین در طرح زائران حرم مطهر رضوی 673 نفر به مشهد رفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: طرح مهر تندرستی برای بیماران نیازمند در 29 دی‌ماه و طرح دست‌های مهربانی برای کمک به ایتام و نیازمندان در 14 اسفند برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف همایش‌هایی برگزار کرده‌ایم که امسال پنجمین همایش وقف را برگزار خواهیم کرد و همچنین برگزاری جشنواره چشمه همیشه جاری که تاکنون 3بار برگزار کرده‌ایم و در کنار این‌ها ما با انتشار بیش از چند هزار جلد کتاب، مجله، فیلم و داستان درصدد همه گیر کردن فرهنگ وقف برآمدیم که ماحصل این اقدامات بیش از 1800 نوع موقوفه از طرف مردم بوده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در حوزه امام‌زادگان ما 1117 بقعه را باید مرمت و بازسازی کنیم که متراژ آن‌ها حدود 756400 مترمربع است و حدود 399000 مترمربع آن انجام شده و هزینه پیش بینی شده آن حدود 110 میلیارد تومان است که حدود 55 میلیارد آن محقق شده است.

وی گفت: ما حدود 2150 مرکز فرهنگی دایر کرده‌ایم و همچنین با برگزاری مسابقات قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی به اشاعه فرهنگ قرآن و حفظ آن کمک کرده‌ایم.

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به همایش وقف که از نهم دی‌ماه شروع خواهد شد، فعالیت‌های وقف قرآن ولایت بصیرت دینی، وقف سنت نبوی سیره ائمه، وقف نهاد ممتاز دینی، وقف تجلی وحدت مودت امام‌زادگان، عمل امینانه به نیات واقفین، وقف بانوان واقف و توسعه مشارکت اجتماعی، وقف حماسه اقتصادی ارتباط بهره‌وری موضوعات را برای هفته وقف عنوان کرد./9664/پ202/ن

ارسال نظرات