۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۹۳۳۸۵
حجت‌الاسلام فرحزاد:

صبر سبب تقویت ایمان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه صبر و بردباری را از ویژگی‌های مؤمنان دانست و گفت: صبر سبب تقویت ایمان می‌شود.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد استاد حوزه علمیه جمعه شب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س)، با اشاره به روایات به تبیین صبر و بردباری پرداخت و گفت: صبر و بردباری از ویژگی‌های مؤمنان است و سبب تقویت ایمان می‌شود.

وی با بیان این‌که در قرآن نیز به صبر توصیه شده است،‌ ابراز داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید؛ یاری مؤمنان از جمله واجبات است و در این راه باید صبر و پایداری داشت.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که امتحان بندگان از سنت‌های الهی است، اظهار کرد: همه بندگان در دنیا به امتحان‌های الهی مبتلا می‌شوند.

خطیب برجسته حوزه علمیه ادامه داد: امتحان‌های الهی موجبات رشد انسان را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان این‌که امتحانات الهی در حالت بی نیازی انسان بسیار مشکل‌تر است، افزود: غنا و توانمندی انسان را به طغیان وا می‌دارد اما برای فقرا کمتر موقعیت گناه پیش می‌آید.

وی بر ضرورت صبر انسان در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه عده‌ای تا مشکلی برایشان بوجود می‌آید از خداوند و عبادات رویگردان می‌شوند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در قرآن بر مؤمنانی که صبر و پایداری داشته باشند صلوات و رحمت فرستاده شده است.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان این‌که گفتن «انّا لله و انّا الیه راجعون» در مشکلات رمز عبور از گرفتاری‌ها و بلاها است، ابراز کرد:‌ گفتن این جمله به این معنا است که خداوند مالک همه چیز است./927/پ203/ع

ارسال نظرات