۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۹۴۰۵۳
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم:

نیازهای جامعه با وقف حل می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم بر ضرورت فرهنگ سازی وقف تأکید کرد و گفت: با وقف می‌توان نیازهای جامعه را برطرف کرد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحمید فاطمیان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم شنبه شب در همایش ائمه جماعات استان قم که در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید(ع) برگزار شد، بر ضرورت درس گیری از بصیرت حضرت ابوالفضل(ع) در جریان عاشورا تأکید کرد و گفت: نداشتن بصیرت سبب شد که عده‌ای در سال 88 سقوط کنند.

وی با اشاره به هدایت‌های رهبری در جریان فتنه سال 88، ابراز کرد: متأسفانه برخی به سبب جهل و بعضی نیز از روی عمد دچار آتش فتنه شدند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم در ادامه با بیان این‌که پیش از انقلاب عزاداری‌های امام حسین(ع) همراه تحریفاتی بود، اظهار کرد: پس از انقلاب عزاداری‌ها بهتر شد و برای جلوگیری از انحراف همه ساله برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام فاطمیان با اشاره به این‌که ائمه اطهار(ع) نظام هایی را پایه گذاری کردند تا از تفکر شیعی به بهترین شکل پشتیبانی شود، گفت:‌ وقف یکی از این مسائل است که در سایه آن بتوان نظام اقتصادی قدرتمندی را بوجود آورد.

وی با بیان این‌که پیش از انقلاب انحرافاتی در زمینه وقف بوجود آمد، افزود: این امر باید مورد توجه قرار گیرد که هیچ موقوفه‌ای را نمی‌توان از حالت وقف خارج کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان این‌که ضریح قدیمی امام رضا(ع) وقف همان مکان شده بود، گفت: به همین خاطر با نظر شورای فقهی ضریح را در سردابه قرار دادند.

حجت‌الاسلام فاطمیان با اشاره به اهمیت وقف در اسلام،‌ ابراز کرد: نزدیک کردن اقدامات خیر به وقف نقش تأثیرگذاری در فرهنگ سازی وقف دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم ثواب بالای وقف را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: واقفان با وقف اموال خود حتی پس از مرگ نیز از ثواب آن وقف بهره مند می‌شوند.

وی با بیان این‌که با وقف می‌توان نیازهای جامعه را برطرف کرد، گفت: امروز بسیاری از جوانان به سبب فقر تشکیل خانواده نمی‌دهند و با توجه به سنت حسنه وقف می‌توان این مشکل را حل کرد./927/پ202/ی

ارسال نظرات