۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۹۴۰۷۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

مؤلفه بیعت با امام زمان در عصر غیبت ولایت پذیری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: پیروی از مراجع و فقها دینی از دستورات مهم حضرت ولی عصر(عج) به امت اسلامی در عصر غیبت است.
حجت الاسلام سروستاني، مديرکل تبليغات اسلامي بوشهر

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به فرا رسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: زمینه سازی برای غیبت امام زمان(عج) از عصر پیامبر اسلام(ص) تا به پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(عج) ادامه داشت.

 

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) با تأکید بر شخصیت بزرگ حضرت ولی عصر(عج) ابراز داشت: پیامبر(ص) با به وجود آوردن زمینه گسترده و ابلاغ آن به ائمه پس از خود خبر غیبت دوازدهمین فرزنده خویش را به اصحاب نزدیک خود داده بود که در آخر زمان پس از این که زمین پر از ظلم و ستم شود آن امام بزرگوار ظهور و عدل الهی را زنده می کند.

 

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که امام زمان(عج) در میان ائمه اطهار(ع) از جایگاه ویژه ای برخودار است، خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(عج) ذخیره ای الهی است که با ظهور وی مظلومان از جور ستمگران و به حیات جدیدی دست پیدا خواهند کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر همچنین به چگونگی بیعت شیعیان با آن امام بزرگوار اشاره کرد و افزود: شیعه به عنوان پیرو و اطاعت پذیر دستورات خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در عصر غیبت خود را منتظر ظهور امام زمان(عج) می داند.

 

حجت الاسلام سروستانی با بیان پیروی از ولایت فقیه همانند پیروی از وجود و دستورات امام زمان(عج) در عصر غیبت است، تأکید کرد: حضرت در حدیثی که یکی از نواب اربعه آن را نقل می کند که امام زمان(عج) مردم را در عصر غیبت به کسانی که سخنان ائمه اطهار(ع) را نقل می کنند مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به این حدیث تصریح کرد: امام زمان(عج) در این روایت مردم را به پیروی از مراجع و فقها امر کرد که آن ها پس از وی نواب عام خواهند بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که حضرت ولی عصر(عج) تکلیف امت را در عصر غیبت روشن کرد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 مسأله ولایت فقیه را مطرح که مصداق آن حدیث امام زمان(عج) بوده که ولی فقیه نائب عام آن امام بزرگوار در عصر غیبت محسوب و مردم باید از آن پیروی و دستورات وی را به اجرا درآورند.

 

حجت الاسلام سروستانی با اشاره به حکومت اسلامی اظهار داشت: حکومت اسلامی و در رأس آن ولی فقیه که یکی از ارکان و پایه این حکومت به شمار می رود که امام خمینی(ره) در این باره تأکید داشت که پشتیبان ولایت فقیه باشد تا به مملکت خود آسیب نرسد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در سخن پایانی خود تأکید کرد: از مهم ترین مؤلفه های بیعت با امام زمان(عج) در عصر غیبت ولایت پذیری، عمل به قوانین جامعه اسلامی است که اگر مردم آن ها را به جا آورند به یقین به سعادت دنیایی و اخروی خویش دست پیدا می کنند./9458/ت302/س

ارسال نظرات