۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۹۴۱۱۸

ابر رایانه جاسوس آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ آمریکا به دنبال ساخت ابر رایانه ای است تا انواع رمزگذاری های بسیار قوی را رمزگشایی کند.
آمريکا به دنبال ساخت ابر رايانه جديد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی به بررسی آخرین افشاگری ادوارد اسنودن کارمند سابق اداره امنیت ملی آمریکا در خصوص ساخت بزرگترین ابر رایانه جهان توسط سرویس های جاسوسی آمریکا پرداخت.


بر اساس این گزارش، انتشار اسناد جدید توسط اسنودن نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا در حال ساختن یک ابر رایانه کوانتومی بسیار قوی است که می تواند، انواع رمزگذاری های شناخته شده امروزی را رمزگشایی کند.


چنین رایانه ای، که به مراتب سریعتر از سریعترین رایانه هاست، خواهد توانست رمزگذاری هایی که امروزه غیرقابل رمزگشایی هستند را به سادگی بگشاید. پیشتر این گونه کدگذاری ها توسط نهادهای علمی و مالی و دولت ها برای حفظ داده های محرمانه استفاده می شده است.


اسناد منتشر شد توسط اسنودن در خصوص رایانه های کوانتومی که می تواند تعداد بسیار زیادی از محاسبات را به طور همزمان انجام دهد، نشان می دهد که آژانس، برای برنامه پژوهش سری موسوم به نفوذ به هدف های دشوار، نزدیک به 80 میلیون دلار هزینه کرده است.


افشاگری های اسنودن در خصوص برنامه های جاسوسی آمریکا، رسوایی زیادی برای این کشور به بار آورده و خشم بسیاری از مردم در سراسر جهان را بر انگیخته است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات