۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۹۴۱۳۹

قاریان و مرتلان بین‌المللی به مسلمانان اروپا معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ قاریان و مرتلان ممتاز بین‌المللی طی سمیناری که دیروز(14 دی) در شهر «بروکسل»، پایتخت بلژیک برگزار شد، به مسلمانان اروپا معرفی شدند.
مراکش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار بین‌المللی «قرآن؛ ترتیل، خطابه و ارزش‌ها» دیروز با همکاری شورای اروپایی علمای مراکشی در شهر بروکسل برگزار شد.

 

این سمینار با  حضور تعدادی از قاریان مشهور مراکش، مصر، ترکیه، ایران، آلمان، فرانسه و بلژیک برگزار شد و با فعالیت‌های دینی، تربیتی و فرهنگی همراه بود.


تشویق مسلمانان اروپا به قرائت و حفظ قرآن کریم، بررسی مفاهیم قرآن با هدف درک تعالیم و ارزش‌های اخلاقی و انسانی که دین مبین اسلام به آن دعوت کرده است و نشان‌دادن زیبایی ارزش‌ها و معانی قرآن کریم از طریق آشنایی با شیوه‌های مختلف قرائت کلام وحی از اهداف برگزاری سمینار عنوان شد.


بخشی از اهداف سمینار نیز به معرفی قاریان و مرتلان بین‌المللی مشهور کشورهای عربی و اسلامی که در بروکسل حضور یافته‌اند و مسلمانان اروپا آنان را نمی‌شناسند، اختصاص یافت.


شورای اروپایی علمای مراکشی نیز اعلام کرد: با توجه به تنوع فرهنگی و دینی در بروکسل و همچنین با توجه به این که این شهر یکی از بزرگ‌ترین محل تجمع مسلمانان در اروپا است، سمینار در آن برگزار شده است.


 بنا بر این گزارش، شورای اروپایی علمای مراکشی در سال 2010 در بروکسل تأسیس شد، این شورا به امور دینی و فکری مراکشی‌ها و مسلمانان مقیم اروپا توجه ویژه‌ای دارد.


این شورا در فعالیت‌های خود برای تقویت راه‌های گفت‌و‌گو و تعامل بین ادیان و فرهنگ‌های مختلف داخل جوامع اروپایی تلاش می‌کند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات