۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۹۴۴۶۰
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

علما طلایه داران قیام 19 دی بودند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که قیام 19 دی مسأله‌ای ریشه‌ای و بنیانی برای انقلاب اسلامی است، گفت: 19 دی سرمنشأ تمام مقدمات و تصمیم‌های حضرت امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب بود.
آيت‌الله محمدحسين احمدي فقيه يزدي
آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در پاسخ به این پرسش که چرا روز 19 دی بعد از گذشت 36 سال هنوز ماندگار است و رهبر معظم انقلاب هم توجه ویژه‌ای به این روز بزرگ دارند، گفت: اصل موضوع اهمیت 19 دی به دلیل حمله به مقام مرجعیت و فقاهت بود.
وی با بیان این‌که در این روز برخورد کذب، عمل زشت، ناموزون و نادرستی نسبت به مقام مرجعیت اتفاق افتاد، افزود: 19 دی مبدأ حرکتی برای همه شیعیان جهان بود، گرچند این حرکت در ابتدا به صورت جرقه‌ای کوچک به وجود آمد ولی در ادامه به یک حرکت جهانی تبدیل شد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: 19 دی سرمنشأ تمام مقدمات و تصمیم‌های حضرت امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب بود و به نوعی این قیام تضمین‌کننده قیام 15 خرداد نیز شد و کشور را به سمت انقلاب اسلامی هدایت کرد.
آیت‌الله احمدی فقیه یزدی با اشاره به این‌که قیام 19 دی ذی‌المقدمه حرکت عمومی مردم به سمت انقلاب بود، خاطرنشان کرد: این قیام سبب شد تا حرکت‌های دیگری هم در سراسر کشور همچون تبریز و یزد صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: اصل حرکت 19 دی در اعتراض به توهینی که به مقام مرجعیت، فقاهت و امام خمینی(ره) شد، صورت گرفت و بعد از آن هم هیچ حرکت خاصی به وجود نیامد تا در بهمن 57 انقلاب اسلامی شد و کشور به پیروزی رسید.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مبدأ حرکت قیام 19 دی طلاب و روحانیان بودند، ابراز داشت: وقتی خبر قیام به مردم رسید، موج عظیمی را در کل کشور و حتی کشورهای اسلامی ایجاد کرد و همین است که رهبر معظم انقلاب اهمیت ویژه‌ای به حرکت و قیام 19 دی قائل هستند و همیشه با دید ریشه‌ای و بنیانی به این موضوع نگاه می‌کنند و دقت دارند تا این مسأله در جامعه به فراموشی سپرده نشود./907/ت302/ج
ارسال نظرات