۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۹۴۵۴۰

دیپلمات هندی همچنان خبرساز

خبرگزاری رسا ـ دیپلمات هندی که ماه گذشته به علت هتک حرمت وی خبرساز شده بود، به علت اقدام وکیلش بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.
خانم دوياني خوبراگاده، معاون سرکنسول هند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، ماه گذشته خانم دویانی خوبراگاده، معاون سرکنسول هند، به اتهام دریافت ویزای جعلی برای مستخدمه خویش از طرف پلیس آمریکا مورد هتک حرمت واقع شد و به صورت برهنه تفتیش بدنی شد.

 

این مسئله تنش شدیدی میان هند و آمریکا به وجود آورد بود که تا کنون نیز ادامه دارد.

 

حال پس از گذشت یک ماه از این واقعه و پس از تعیین وقت دادگاه رسیدگی به اتهام خانم خوبراگاده، رادیو روسیه گزارش داد: دادگاه نیویورک درخواست وکیل خانم دویانی برای به تاخیر انداختن جلسه دادگاه وی را رد کرده است.

 

جرم معاون سرکنسول، این است که وی به هنگام دریافت ویزای آمریکا در مدارک مستخدمه خود میزان حقوق دریافتی را بیش از رقم حقیقی درج کرده است. این دیپلمات با گذاشتن وثیقه 250 هزار دلاری آزاد شده است و دولت هند خواستار عذرخواهی رسمی دولت آمریکا می باشد.

 

با افزایش تنش ها از سویی آمریکا با لغو سفر وزیر دارایی خود به هند تا مدتی نامعلوم و از سوی دیگر هند با ممنوع اعلام کردن فعالیت مرکز فرهنگی ـ تفریحی آمریکاییان در دهلی و معرفی خانم خوبراگاده به عنوان نماینده دائم خود در سازمان ملل به مقابله با یکدیگر برخاسته اند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات